حمايت عموم مردم از پليس در جهت رفع مشکلات امنيتي، کاهش جرائم، اعتماد و اطمينان به قضاوت های پليس به عنوان مجري و حافظ قانون موجب مشروعيت و اقتدار پليس در جامعه است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ سرهنگ ايرج خاني پور در ديدار با شهردار زنجان گفت:امنيت يك محصول اجتماعي است و پليس بدون مشاركت جدي اقشار مختلف مردم و ادارت و نهادهاي ديگر در تامين امنيت پايدار موفق نخواهد بود.

وي افزود: اقدامات فرهنگي و آموزش همگاني يكي از مهمترين روش هاي پيشگيري از وقوع جرائم به شمار مي رود و پليس در اين زمينه گام هاي بلندي را برداشته است.

سرهنگ خاني پور به شعار هفته ناجا اشاره و اظهار کرد: مردم بزرگترين سرمايه پليس هستند و با همدلي و هم زباني پليس و همه اقشار مختلف مردم مي توان به امنيت و آرامش مطلوبي در جامعه دست يافت.

اين مقام مسئول گفت: حمايت عموم مردم از پليس در جهت رفع مشکلات امنيتي، کاهش جرائم، اعتماد و اطمينان به قضاوتهاي پليس به عنوان مجري و حافظ قانون موجب مشروعيت و اقتدار پليس در جامعه است.

فرمانده شهرستان زنجان تصريح كرد: بنيان ارتباط پليس با مردم را مقوله فرهنگ و سرمايه اجتماعي شکل مي دهد و توسعه سرمايه اجتماعي ضرورت اوليه براي ايجاد امنيت و اقتدار در يک جامعه است .

از ايـن رو جــلب مشارکت و اعتماد مردم که اولين مولفه سرمايه هاي اجتماعيمي باشند بيشترين سهم را در ارتقاء امنيت اجتمـاعي دارد و با اين رويکرد پليس سرمايه گذاري فراواني در حوزه هاي فرهنگي، اجتماعي، اقتصادي و ... به منظورارتقا سطح تعامل و افزايش سهم مشارکت شهروندان در توليد نظم و امنيت اجراء نموده است.

وي تاکيد کرد: هفته ناجا فرصت بسيار ارزشمندي است تا مردم و مسئولان از تلاش ها و اقدامات گسترده پليس در طول سال بيشتر آشنا شوند و هر قدر همراهي مردم و حمايت هاي مسئولان بيشتر باشد، پليس مي تواند فعاليت بهتر، گسترده تر و موثرتري ارائه دهد

فرمانده شهرستان زنجان با بيان اينكه تعامل با شهرداري نقش مهمي در تأمين امنيت جامعه دارد، تعامل و همكاري اين دو سازمان را در پيشبرد اهداف جامعه لازم و ضروري دانست.



انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.