رئیس دانشگاه پارک علم و فناوری استان کرمان از برگزاری جشنواره تجاری سازی فناوری‌های پیشرفته 22 مهرماه جاری در استان خبر داد.

به گزارش نخستین جشنواره تجاری‌سازی فناوری‌های پیشرفته در استان کرمان برگزار می‌شودگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، عباس قوام پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران افزود: این جشنواره با همکاری پارک علم و فناوری و دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته استان برگزار می‌شود.
 
رئیس دانشگاه پارک علم و فناوری استان کرمان ایجاد ارتباط چند سویه بین ارکان فرایند تجاری سازی ( مخترعین، شرکت های دانش بنیان، سرمایه گذاران، متحصصان و تولید کنندگان) ، فرهنگ سازی حمایت خیران از علم و فن آوری با حمایت از تجاری سازی محصولات نخبگان و مخترعین ایرانی، استقرار دبیرخانه دائمی جشنواره در استان کرمان، برنامه ریزی برای برگزاری دوره‌های آتی جشنواره به صورت بین اللملی در خارج از کشور، آشنایی بیش تر مدیران پارک‌های علم و فن آوری و شرکت‌های دانش بنیان با روش های نوین کارآفرینی و تجاری سازی فن آوری را از مهم ترین اهداف برگزاری این جشنواره دانست.
 
قوام حوزه‌های تخصصی زیست فناوری، طب سنتی، تجهیزات پزشکی، صنعت ساختمان، انرژی‌های نو، صنایع معدنی، اطلاعات و میکروالکترونیک، نفت و گاز، سلولهای بنیادی، خودرو، نساجی، کشاورزی، نانوفناوری و سایر حوزه‌های مرتبط با فناوریهای پیشرفته را به عنوان محورهای اصلی این جشنواره ذکر کرد.
 
وی خاطرنشان کرد: این جشنواره ارتباط چند سویه ای را بین مخترعین، تولیدکنندگان، سرمایه گذاران، متخصصان، شرکت‌های دانش بنیان برقرار خواهد نمود و تلاش خواهد شد تا شبکه ارتباطی منسجم و مستحکمی با هدف شناسایی دستاوردهای بخش علمی و پژوهشی و معرفی آن‌ها به سرمایه گذاران بخش خصوصی و هم چنین بخش صنعتی و خدماتی کشور به منظور پاسخگویی به نیازهای این بخش برقرار شود.
 
قوام تلاش برای جذب نیازهای تکنولوژیکی سازمان ها و صنایع و ارائه آن ها به صاحبان فکر و اندیشه به منظور جهت دهی به ایده ها، طرح ها و اختراعات تولیدی در راستای نیازهای بخش صنعتی و خدماتی کشور و ایجاد ثروت را از دیگر اهداف این جشنواره نام برد.
 
وی افزود: بیش از 50 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که با داوری های صورت گرفته بر اساس شاخص های مورد نظر 44 طرح به جشنواره راه پیدا کرد.
 
وی هم چنین از راه اندازی نمایشگاه و دو کارگاه آموزشی در قالب این جشنواره خبر داد و گفت: با توجه به استقبال خوبی که از این جشنواره صورت گرفته پیش بینی می شود هر ساله این جشنواره در استان برگزار و دبیرخانه دائمی آن نیز در کرمان دایر شود.
 
قوام با بیان این که تمامی هزینه‌های این جشنواره توسط خیران تامین شده است، خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود هر ساله نیز در قالب این جشنواره یک جشنواره خارجی نیز برگزار شود.
 
وی تاکید کرد: طرح‌های ارسال شده به دبیرخانه جشنواره پس از بررسی توسط هیأت داوران در نمایشگاه جانبی جشنواره به صورت پوستر ارائه خواهد شد و همزمان با این جشنواره، سمینار تخصصی «آشنایی با روش های نوین کارآفرینی و جذب سرمایه گذار» توسط مدرسان بنام دوره های مدیریت، کارآفرینی، اصول و فنون مذاکره و روش های جذب سرمایه گذار برگزار خواهد شد.
 
محمدمیرزایی رئیس دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته استان کرمان نیز در این نشست گفت: زیربنای جامعه ای که نیاز به کارآفرین داشته باشد باشد این است که فضای مناسبی در آن جامعه حاکم باشد.
 
وی افزود: در جامعه امروز رقابت شدید باعث شده نیاز به علم و تکنولوژی جدید در جامعه افزایش یابد.
 
میرزایی با تاکید بر این که اقتصاد رقابتی نیازمند علم و دانش است، بیان کرد: دانشگاه های با کیفیت می توانند کمک موثری به جامعه انجام دهند.
 
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.