قائم مقام رئیس موزه علوم و فناوری جمهوری اسلامی ایران گفت: تشکیل موزه علوم و فناوری، گامی بزرگ در راستای تحقق اهداف آموزشی کشور است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ نعمت‌الله ارشدی در مراسم افتتاحیه یازدهمین نمایشگاه سیار موزه علوم و فناوری کشور در اردبیل اظهار داشت: هدف از تشکیل این موزه و برگزاری آن به صورت سیار در استان‌های کشور، نمایش ابزار و اندیشه‌های دانشمندان گذشته در زمینه‌های علمی است که این کار یک گام بزرگ در تحقق اهداف آموزشی است.

وی گفت: با توجه به اهمیت موزه علوم و فناوری در یادگیری غیردرسی،‌ این موزه باید در استان‌های مستعد کشور تشکیل شود.

قائم مقام رئیس موزه علوم و فناوری جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه دانشگاه‌های کشور باید برای برگزاری این نمایشگاه همت کنند، افزود: طبق نظر بسیاری از اندیشمندان علمی تآثیرگذاری آموزشی این نمایشگاه‌ها حتی از دانشگاه هم بیش‌تر است چرا که بحث ترویج علم و گسترش سواد علمی باید در یک فضای پر از نشاط و تعاملی انجام شود.

ارشدی افزود:‌ یکی از وظایف بخش آموزشی کشور این است که بتواند اقشار مختلف مردم و جامعه را با خود همراه کند تا افراد درک بهتر و روشن‌تری از مباحث علمی داشته باشند که در این رابطه وظیفه موزه علوم و فناوری آموزش غیردرسی و آموزش در یک فضای مفرح است.

وی بیان کرد:‌ این موزه به مدت 4 سال است که راه‌اندازی شده و تلاش می‌کنیم که دانشمندان آینده کشور را به درستی تربیت کنیم که بر این اساس و تحقق این امر باید شعبه موزه علوم و فناوری در استان های مستعد کشور تشکیل شود.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.