مراسم سنتی طشت‌گذاری در امامزاده‌های شاخص اردبيل برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ مديرکل اوقاف و امور خيريه استان اردبيل در نشست با اعضاي هيئت‌هاي مذهبي در اردبيل گفت: آيين مذهبي ـ سنتي طشت‌گذاري در آستانه ماه محرم در امامزاده‌هاي شاخص استان اردبيل برگزار مي شود.

حجت‌الاسلام قيامي افزود: اوقاف و امور خيريه نيز به نوبه خود در آستانه ماه سوگواري امام حسين (ع) برنامه‌هاي مختلفي را اجرا مي کند که شاخص‌ترين اين برنامه‌ها در کنار عزاداري و سوگواري در دهه اول ماه محرم و همچنين دهه دوم آيين مذهبي و سنتي طشت‌گذاري است که انتظار مي‌رود با حضور گسترده مردم اين مراسم برگزار شود.

وي با يادآوري اينکه در اين آيين‌ها سعي خواهيم کرد تا فلسفه و ابعاد قيام امام حسين (ع) را بيشتر و بهتر تبيين و بيان کنيم، گفت: ماه محرم فرصت مناسبي است تا آحاد و اقشار مختلف مردم در کنار عزاداري‌هاي سنتي از حقيقت و واقعيت‌هاي اين مکتب الهام‌بخش و انسان‌ساز استفاده کند تا مسير روشن زندگي خود را يافته و بر اين اساس حرکت‌هايشان را برنامه‌ريزي کنند.

قيامي گفت: نياز امروز جامعه در فضاي افراطي‌گري و تلاش گسترده تکفيري‌ها براي مقابله با اسلام ناب و ايجاد انحراف در اين مسير تبيين حقيقي چهره اسلام ناب است تا بتوانيم زمينه حرکت تحولي را در جامعه اسلامي فراهم کنيم.

مديرکل اوقاف و امور خيريه استان اردبيل افزود: اميدواريم امسال نيز با محوريت امامزاده‌ها و بقاع متبرکه بتوانيم در دو ماه محرم و صفر برنامه‌هاي مختلفي را تدارک ديده و زمينه آگاهي و بصيرت‌افزايي را اعتلا دهيم.


انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.