امام جمعه‌ی تبریز با بیان این‌که، موضوع حادثه‌ی منا هم‌چنان بحث اول جامعه اسلامی است و به این زودی‌ها فراموش نمی‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،آیت‌الله محسن مجتهد شبستری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته‌ی تبریز با اشاره به حملات اخیر روسیه علیه داعش، تصریح کرد: ائتلاف کنونی که شامل چهار کشور، ایران، عراق، روسیه و سوریه است، کاملاً جدی و بااراده است و از نقاط قوت آن، نوبتی بودن فرماندهی آن است و مثل ائتلاف آمریکا دروغین و سست نیست.
 
وی افزود: ترکیه می‌کوشد با به میان کشیدن پای ناتو، حملات اخیر ائتلاف چهارگانه علیه داعش را خنثی کند، در حالی که به امید خدا در آینده نزدیک گروهک تروریستی و وهابی داعش به دست ائتلاف ذکر شده نابود می‌شود.
 
امام جمعه‌ی تبریز با بیان این‌که، موضوع حادثه‌ی منا هم‌چنان بحث اول جامعه اسلامی است و به این زودی‌ها فراموش نمی‌شود، گفت: آل‌سعود نه تنها در این حادثه بی‌کفایتی خود در مدیرت حج را اثبات کرد بلکه با رفتار غیر انسانی خود پس از وقوع حادثه با مصدومان، قصد داشت اجساد حجاج را نیز تحویل ندهد که پس از بیانات محکم رهبر معظم انقلاب، سریعاً اجساد را به کشورمان تحویل دادند.
 
وی افزود: باید در مقابل این جنایت آل‌سعود، علاوه‌بر تشکیل کمیته‌ی حقیقت‌یاب، که اخیراً یکی از شعبه‌های دادستانی تهران نیز برای قبول شکایات مردم علیه این رژیم افتتاح شد، کنگره‌ای بین‌المللی تشکیل شود که اهداف، تبیین علل وقوع حادثه‌ی منا و پیگیری کم و کیف مطالبات مسلمانان جهان در خصوص حج را بر عهده گیرد که کشورهای آسیب‌دیده باید مشارکت بیشتری در این کنگره داشته باشند.
 
شبستری با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب در دیدار با فرماندهان نیروی دریایی سپاه پاسداران، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب هر گونه مذاکره با آمریکا را ممنوع اعلام کردند چون علاوه‌بر این‌که هیچ گونه نفعی در این کار وجود ندارد، باعث باز شدن راه نفوذ آمریکا در جنبه‌های مختلف کشور می‌شود.
 
وی ادامه داد: حتی اگر برجام در مجلس تصویب شود، مذاکرات فقط در حد مذاکرات هسته‌ای خواهد بود نه مذاکره با آمریکا و این‌که برخی غافلان فکر می‌کنند فضا برای مذاکره در ابعاد سیاسی مثل حقوق بشر با این رژیم منحوس باز شده است، خیال خام است، چون ملت بزرگ ایران هرگونه مذاکره با آمریکا را ممنوع و بی‌فایده می‌دانند.
 
وی با اشاره به اهمیت تشکیل خانواده بر پایه‌ی آموزه‌های اسلامی، در پایان گفت: ما باید معیارهای اسلامی را در خانواده‌هایمان رعایت کنیم و فراموش نکنیم که در شرایط کنونی کشور هم‌چنین جامعه، ازدواج به‌موقع و زود بسیار مهم و حائز اهمیت است، چون با افزایش سن ازدواج فساد اخلاقی در جامعه بیشتر می‌شود.
 
انتهای پیام/پ
برچسب ها: تبریز ، امام جمعه ، خطبه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.