کارشناس ارشد بناهای تاریخی از ایتالیا در بازدید از بافت تاریخی کرمان گفت: ساخت وسازهای مدرن هویت بخش تاریخی را تهدید می کنند و باید این ساخت و سازها در مکانی خارج از این محیط تاریخی رخ دهد.

به گزارش  گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،در راستای تعاملات بین المللی در حوزه مرمت بناهای تاریخی امروز تیمی از کارشناسان برجسته ایتالیایی به اتفاق معاون میراث فرهنگی کشور از بافت تاریخی و گردشگری کرمان بازدید کردند.

کارلو ،ارشیتکت و کارشناس ارشد بناهای تاریخی با ابراز نگرانی از ساخت وسازهای اطراف بافت تاریخی و وضعیت نامناسب مرمت اثار تاریخی گفت:ساخت وسازهای مدرن هویت این بخش تاریخی را تهدید میکنند و باید این ساخت و سازها در مکانی خارج از این محیط تاریخی رخ دهد.

طالبیان معاون سازمان میراث فرهنگی کشور افزود : بازار کرمان مجموعه ای بی نظیر در جهان است که قابلیت ثبت جهانی دارد اما برای ثبت جهانی بازار کرمان باید تکلیف ساخت و سازها و پروژهای نامتناسب اطراف بازار روشن و مشکلات انها برطرف شود.

وی گفت: طرح گودال خشتمال ها توسط تیمی از میراث فرهنگی وزارت مسکن و شهرسازی و دستگاههای مرتبط در کرمان از جمله شهرداری مورد بازنگری قرار می گیرد و نتیجه اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/س

برچسب ها: ساخت و ساز ، مدرن ، تهدید ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.