مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی، خشکسالی، سوء تغذیه دام­ها و استفاده از روش­های سنتی را تهدیدی برای صنعت دامپزشکی دانست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز مشهد، مجید روحانی نژاد به مناسبت هفته دامپزشکی و در جمع اصحاب رسانه گفت: امنیت غذایی در کشور از طریق افزایش تولیدات داخلی و بهره­ وری بالا میسر می­شود.

وی افزود: سوء تغذیه دام، خشکسالی، کمبود بودجه برای درمان دام، استفاده از روش­های سنتی و غیر اصولی دام عوامل تهدید کننده این صنعت است ولی در صنعت طیور پیشرفت­های خوبی داشته­ ایم و به دنبال بازارهای جهانی می­گردیم.

مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی تامین خوراک دام را از سایر کشورها عامل هزینه­ بردار تولید عنوان کرد و گفت: هزینه بالای واردات باعث کاهش تولید و افزایش بیماری شده است.

روحانی نژاد افزود: فرایند قاچاق دام از کشورهای همسایه، سلامت دام کشور را تهدید می­کند و نگرانی انتقال بیماری در این مقوله بسیار است.

وی تصریح کرد: در 6 ماهه نخست امسال 30 میلیون واکسن در مراحل چندگانه به دام­ها تزریق شده که از این تعداد 370 هزار راس دام سنگین، 7 میلیون و 500 هزار دام سبک و 85 هزار قطعه طیور واکسینه شدند.

وی با اشاره به اهمیت تولیدات دامی در سطح جهانی افزود: این تولیدات باید در بازارهای جهانی رقابتی باشد درغیر اینصورت پیشرفت چشمگیری حاصل نمی­شود همچنین صدور پروانه­ های دامپزشکی و پیاده کردن روش­های استانداردسازی مراکز تولیدی فراورده­های دامی توانسته گامی در جهت رقابت در جهان باشد.

مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: در این راستا و در 6 ماهه نخست امسال هزارو 554 مجوز برای 28 هزار تن محصولات دامی جهت صدور به 28 کشور جهان صورت گرفته که نسبت به مورد مشابه سال گذشته 6 درصد افزایش داشته است.

وی بیان کرد: خدمات ارائه شده در سازمان دامپزشکی در راستای تامین سلامت دام از کشتار تا عرضه آن به صورت بهداشتی بوده تا سلامت انسان به خطر نیفتد و بیماری­های مشترک بین انسان و دام کنترل شود.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.