جرایم سایبری به طور میانگین سالانه 15 میلیون دلار خسارت به آمریکا وارد می کند. .

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان،جرایم سایبری به طور میانگین سالانه 15 میلیون دلار خسارت بر روی دست سازمان های آمریکایی می گذارند.

طبق جدیدترین آمار موسسه ی Ponemon در سال 2015، سازمان های آمریکایی امسال به طور میانگین 15 میلیون دلار از جرایم سایبری متضرر شده اند. رقمی که در مقایسه با سال گذشته 20درصد افزایش را نشان می دهد.

این میزان ضرر که بسیار بالاتر از میانگین جهانی است، 82 درصد بالاتر از رقمی است که 6 سال قبل Ponemon در مطالعه یی با عنوان "Cost of Cyber Crime" به آن اشاره کرده بود.

در حال حاضر مدت زمانی که طول می کشد تا سازمان های آمریکایی با حمله ای مقابله کنند 46 روز است که از سال 2009 تا به الان، 30 درصد افزایش را نشان می دهد.

موسسات HP و Ponemon برای سال جاری، میانگین هزینه ی سالیانه ای که کشورها در سراسر جهان در قبال جرایم سایبری پرداخته اند را 7.7 میلیون دلار برآورد کرده اند.رقمی که در مقایسه با سال قبل 9.1 درصد افزایش را نشان می دهد.

در این تحقیق، آلمان با 5.7 میلیون دلار، ژاپن با 8.6 میلیون دلار و انگلیس با 3.6 میلیون دلار به ترتیب عنوان های اول تا سوم کشورهایی را دریافت کردند که در سال 2015 متحمل پرداخت بیشترین هزینه شده اند.

این تحقیق هم چنین نشان می دهد که هزینه ی سرانه یی که سازمان های کوچک در قبال جرایم سایبری متحمل می شوند به نحو قابل ملاحظه ای بیشتر از سازمان های بزرگ است.

در میان این جرایم، حملات منع سرویس توزیع شده، حملات مبتنی بر شبکه و اعضای مخرب سازمان ها بیشترین ضربات و خسارت ها را به سازمان ها وارد کرده اند. علاوه بر از دست رفتن داده ها و اطلاعات ارزشمند که به نوعی خسارت داخلی برای سازمان ها محسوب می شود، بر اثر این جرایم، خسارات خارجی نیز ممکن است به سازمان تحمیل شود. به نحوی که حتی باعث شود کل سازمان از هم بپاشد.

با توجه به این حقیقت که حملات سایبری هم در تعداد و هم در شدت عمل در حال افزایش اند، سازمان ها باید با سرمایه گذاری مناسب و تأمین منابع لازم، ضمن تلاش برای جلوگیری از وقوع حوادثی از این دست، از میزان خسارات مالی و پیامدهای منفی اقتصادی این گونه حملات نیز بکاهند. مثل شرکت SIEM که با سرمایه گذاری موثر در بخش سیستم های اطلاعاتی امنیتی و شناسایی کارآمد حملات سایبری از این طریق ، توانست به طور میانگین نزدیک 4 میلیون دلار کمتر از سازمان های دیگر متحمل پرداخت خسارت در سال 2015شود.

برای عضو شدن در کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران از این لینک استفاده کنید.

منبع خبر:infosecurity-magazine.com

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار