نوابی از کمبودهای تئاتر می‌گوید

کمبود تئاتر و سالن استاندارد دل بازیگر را به درد آورده است.

فرشید نوابی، بازیگر تئاتر و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص ورود بازیگران سینما به عرصه تئاتر گفت: بحث پیشرفت تئاتر با ورود بازیگران تصویری به این مقوله یک بحث و اقبال از تئاتر یک داستان دیگری است. پیشرفت تئاتر به ممارست، دانش و تجربه و متن خوب احتیاج دارد، اما اقبال از آن موضوعی است که اگر به درستی به آن بپردازیم، نتایج بسیار خوبی را به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: واقعیت این است که بازیگر سینما و تلویزیون به خاطر داشتن مخاطب فراوان، می‌توانند مردم را بیشتر با این دو حوزه آشنا کنند. پس اگر این اتفاق بتواند به پیوند تماشاگر با تئاتر کمک و سالن‌ها را پر کند و در عین حال به دانش بازیگری که به طور خاص در سینما فعالیت دارد اضافه کند، حضور بازیگران تصویری به تئاتر بسیار مفید هم خواهد بود.

نوابی در مورد توانا بودن یک بازیگر در عرصه‌های تلویزیون، تئاتر و سینما عنوان کرد: هر بازیگری در هر حوزه‌ای باید از توانایی بالا در زمینه بدن، بیان، میمیک، حس و ... برخوردار باشد تا بتواند در هر حوزه تلویزیون، سینما و تئاتر به خوبی فعالیت کند.

این بازیگر اظهار داشت: دلایل مختلفی مانند رکود کار و بیکاربودن، گذراندن مایحتاج زندگی و ... باعث می‌شود تا بازیگران تصویری به سمت تئاتر کشیده شوند، اما بگذارید من به نحو دیگری حرف بزنم. مگر ما تا چه حد تئاتر و سالن استاندارد داریم؟ استاندارد تئاتر فقط بازیگری آن نیست! پس در شرایط الان که تئاتر ما حال و روز خوبی ندارد استفاده از کاتالیزور بازیگر محبوب مفید خواهد بود و اتفاق عجیبی نیست.

وی ادامه داد: نکته مهم این است که یک بازیگر برای حضور بر روی صحنه تئاتر باید از توانایی بالایی برخوردار باشد. در غیر این صورت اگر او منطقی فکر کند و از توانایی لازم برخوردار نباشد، در طول مدت و شاید بعد از کار اول و دوم از این عرصه کناره‌گیری خواهد کرد.

نوابی در خصوص انگیزه حضور بازیگران سینما روی صحنه تئاتر بیان کرد: کمبود تولیدات، ایجاد سالن‌های خصوصی که باعث شده دست بازیگران برای حضور روی صحنه بیشتر باز شود، شوق و ذوق و حس یک بازیگر برای بیشتر دیده شدن و ... از دیگر عوامل حضور بازیگر تصویری روی صحنه تئاتر است، اما در کل فکر می‌کنم در شرایط فعلی که تئاتر ما دارای نواقصی است، حضور بازیگر سینما در عرصه تئاتر اتفاق بدی نخواهد بود.




انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار