افزایش 10 تا 30 درصدی تعرفه آب، اعتبار 10هزار میلیارد تومانی برای تکمیل شبکه فاضلاب و هوشمندسازی شبکه آبفا در پی واقعی‌سازی قیمت‌ها از مهم‌ترین خبرهای منتشر شده در عرصه صنعت نیرو بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، صنعت نیرو یکی از بزرگترین صنایع در عرصه پروژه‌های کلیدی نیروگاهی، برق و آب و فاضلاب است که مورد تاکید مسئولان بود تا بتوانند این طرح‌ها را به منصه ظهور برسانند.

اطلاعیه قطع آب در برخی مناطق تهران

آبفای استان تهران در اطلاعیه‌ای، مناطقی که امروز و امشب تا صبح فردا با قطعی آب مواجه خواهند بود، را اعلام کرد.

مدیر عامل آب و فاضلاب کشور از افزایش 17 درصدی قیمت آب از مهر ماه سال جاری در کشور خبر داد .
بر اساس مصوبه دولت، نرخ تعرفه آب شرب شهری به ازای هر واحد مسکونی برای مصارف ماهانه اعلام شد.
تداوم خشکسالی و کاهش روان آبها در سال های اخیر و روند رو به رشد برداشت از آب های زیرزمینی هم اکنون ایران را با بحران از دست دادن سفره های زیرزمینی رو به رو کرده است.
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: جداسازی آب شرب از پاکیزه نیازمند اعتبارات سنگین بوده که در صورت عدم تأمین آن در حد ایده باقی می‌ماند.
قائم مقام شرکت آبفا استان تهران گفت: هوشمندسازی شبکه فاضلاب نیازمند اعتبارات ویژه است که تا واقعی نشدن قیمت آب تامین آن ممکن نیست.
مدیر کنترل کیفیت و بهداشت آبفا استان تهران گفت: 70 درصد از آب تهران از برفاب‌های رشته کوه البرز تامین می‌گردد.
قائم مقام شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: برای تکمیل 45 درصد باقیمانده از شبکه فاضلاب به اعتباری بالغ بر 10هزار میلیارد تومان نیازمندیم.
مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: پس از مدت‌ها پیگیری یک پارچه سازی حوضه‌های آبریز به عنوان اولین تجربه کشور برای مدیریت یکپارچه محقق شد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: باوجود خشکسالی عبور از تابستان بدون جیره بندی و قطعی آب مهمترین دستاورد نیمه اول سال جاری است.
محمد هاشمی مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ با اشاره به طوفان ساعت گذشته شهر تهران گفت:خوشبختانه این طوفان آسیبی به شبکه برق تهران نداشته است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار