معاون پژوهش دانشگاه آرمان رضوی گفت: با فاجعه منا باید برخورد عالمانه کرد و در چهارچوب قوانین بین المللی برای حل مشکلات اخیر که در جوار خانه امن الهی رخ داده است باید قدم برداشت.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ جواد آرین منش بابیان این مطلب افزود: ایران اسلامی که الگوی آزاد اندیشی و ایستادگی در مقابل ستمگران جهان است باید برای پیشگیری از اتفاقات نظیر فاجعه منا ، مجامع بین المللی و مسلمانان جهان را با خود همراه سازد.

نماینده اسبق مردم مشهد درمجلس هشتم تکریم و توجه به بازماندگان قربانیان فاجعه منا را ضروری دانست و تصریح کرد: تنها با شعاردادن مشکلات خانواده‌های آسیب دیده برطرف نمی‌شود، مسوولین باید با توجه عمیق و تکریم نسبت به این خانواده‌ها رفتار کنند و از طریق راه‌های اصولی و ارائه تاکتیک و تحرک دیپلماتیک پیگیر ریشه‌های ایجاد شده در مناسک حج امسال باشند.

آرین منش گفت: اینکه برخی می‌گویند سرپرستی و مدیریت مناسک حج از عربستان گرفته شود، سخنشان اصولی و منطقی نیست زیرا این سرزمین متعلق به عربستان است ولی می‌شود با استفاده از قوانین بین المللی انتقادهای سازنده‌ای به رژیم آل سعود کرد، تا آنها مجبورشوند رویه خود را تغییر دهند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.