رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی از فاصله 70 درصدی قیمت تولید کننده تا مصرف کننده در برخی از اقلام خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛  رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان امروز در همایش نماد الکترونیک در ساختمان ساپکو مشهد گفت: مهم‌ترین مسئله در بازار، قیمت تمام شده تولید تا قیمت تمام شده برای مصرف کننده است که در برخی از اقلام حدود 70 درصد فاصله بین این دو قیمت وجود دارد.

راضیه علیرضایی با بیان اینکه در بحث میوه و صنعت و همچنین در بحث توزیع و عمده فروشی تفاوت قیمت تولید تا مصرف بسیار زیاد است، افزود: سعی ما در سازمان بر این است تا برنامه‌هایی برای کاهش این فاصله داشته باشیم.

وی یکی از دلایل وجود این تفاوت قیمت را عدم دسترسی مصرف کننده به بازارهای اختصاصی دانست و گفت: خرید از نزدیک‌ترین محل عرضه کالاسبب می شود قیمت مصرف برای وی گران تمام ‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با بیان اینکه امروز بیشتر خریدها به سمت الکترونیکی پیش رفته است، تصریح کرد: بحث‌های پولی و مالی بین کارتی باید در خریدهای اینترنتی حل شود و افراد اطمینان در پرداخت پول داشته باشند، البته از آن طرف هم باید خریدهای اینترنتی به گونه‌ای شود که اگر کارمندی به اندازه کالای خود اعتبار نداشت بتواند بر اساس کار خود اعتبار داشته باشد و سر ماه مبلغ مورد نظر از حساب کارمند کسر شود.

علیرضایی افزود: تجارت الکترونیک یک فناوری و شیوه نوین در فضای کسب و کار و تجارت است و از آنجا که استقبال خوبی از این نوع تجارت می‌شود باید برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای برای توسعه تجارت الکترونیک در استان انجام شود.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.