مدیر کل راه آهن خراسان رضوی از بهره برداری از فاز دوم هوشمندسازی ریلی تهران- مشهد در دهه فجر خبر داد و افزایش 3 برابری ظرفیت مسافر را پیش بینی کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مدیرکل راه آهن استان از بهره برداری فاز نخست پروژه هوشمندسازی ریلی مسیر تهران- مشهد خبر داد و گفت: فاز دوم هم که در دهه مبارک فجر به بهره‌برداری می‌رسد افزایش 3 برابری ظرفیت مسافر پیش‌بینی شده است.

محمدهادی ضیائی‌مهر از اقدام برای افزایش 2 تا 3 برابری نمازخانه‌های جاده‌های ریلی خبر داد و گفت: به جاده‌ ریلی تهران- مشهد هم 5 نمازخانه اضافه شد و فاصله 45 کیلومتری نمازخانه‌های این جاده ریلی به 22 کیلومتر کاهش یافت.

وی افزود: دومین افتتاحیه قطار حومه‌ای خراسان رضوی در آینده نزدیک در مسیر سبزوار- مشهد خواهد بود و افزایش خطوط ریلی استان کمک شایانی در بحث امنیت سفر زائران امام رضا(ع) می‌کند.

مدیرکل راه‌آهن خراسان رضوی با بیان اینکه در استان 1500 کیلومتر راه ریلی معادل 14 درصد مسیرهای ریلی کشور را داریم، گفت: 50 درصد ظرفیت ریلی کشور در خراسان رضوی است و مشهد با 25 مرکز استان کشور ارتباط ریلی دارد که در مجموع شامل 33 درصد جابه‌جایی‌های ریلی می‌شود.

ضیائی‌مهر با اشاره به جابجایی 14 میلیون مسافر در سال گذشته و کسب رتبه نخست حمل و نقل ریلی کشور افزود: 33 درصد زائران امام رضا(ع) از مسیر ریلی تردد می‌کنند و در 6 ماه نخست امسال 7.5 میلیون زائر با 16 هزار رام قطار به مشهد آمدند که از این تعداد 5.5 میلیون نفر در سفرهای تابستانی بود که 10 هزار و 800 رام قطار در این رابطه فعال بودند.

انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.