گزارش آژانس بین المللی انرژی‌های تجدید پذیر که با عنوان "آفریقا در سال 2030" تهیه شده تصریح دارد که قاره آفریقا به خاطر وضعیت جغرافیایی به منابع سرشاری برای تولید انرژی‌های تجدید پذیر دسترسی دارد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، عدنان امین مدیر کل آژانس بین المللی انرژی‌های تجدیدپذیر گفت: تولید انرژی‌های سبز در آفریقا در سال 2013 میلادی حدود 5 درصد کل نیاز این قاره بوده است در حالی این میزان می‌تواند تا بیش از 22 درصد یعنی چهار برابر میزان کنونی افزایش یابد.

وی با اشاره به وضیت جغرافیایی آفریقا و میزان تابش نور خورشید در این قاره تاکید کرد: استفاده از انرژی خورشیدی باید در سراسر آفریقا گسترش یابد.

وی افزود: همچنین بهره‌برداری از انرژی باد به ویژه در سه منطقه شمال، جنوب و شرق قاره آفریقا می‌تواند نقش عمده‌ای در تامین انرژی این قاره داشته باشد.

بنابر اعلام سازمان بین المللی انرژی‌های تجدیدپذیر، با توجه به رشد اقتصادی روزافزون کشورهای آفریقایی و در نتیجه نیاز این کشورها به انرژی الکتریسیته بیشتر، لازم است که میزان بهره‌برداری از انرژی‌های سبز در آفریقا تا دهه آینده حداقل به دو برابر میزان کنونی برسد.

این سازمان همچنین اعلام کرد که با کاهش هزینه‌های فنی مربوط به بهره‌برداری از انرژی‌های تجدیدپذیر در مقایسه با انرژی‌های حاصل از سوخت‌های فسیلی و یا انرژی اتمی، امکان استفاده از انرژی‌‌های سبز در آفریقا بیشتر و آسان‌تر شده است.

سازمان بین المللی انرژی‌های تجدیدپذیر در گزارش خود تاکید کرده است که به منظور افزایش سطح بهره‌برداری از انرژی‌های سبز در آفریقا لازم است که از هم اکنون تا سال 2030 میلادی سالانه 70 میلیارد دلار در این قاره سرمایه‌گذاری شود.

این سازمان اعلام کرده است که بهره‌برداری از انرژی‌های سبز در آفریقا بر محیط زیست، هوا و به ویژه بر سلامت ساکنان این قاره تاثیر مثبتی خواهد داشت و از این طریق سالانه 20 میلیارد دلار در هزینه‌های مربوط به سلامت مردم و حفظ محیط زیست صرفه جویی خواهد شد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.