رئیس بنیاد جهانی انرژی گفت: 20 درصد جمعیت جهان 75 درصد از انرژی را مصرف می‌کنند این در حالی است که 25 درصد جمعیت جهان دسترسی به هیچ گونه انرژی ندارند.

مصرف 75 درصد انرژی توسط 20 درصد جمعیت جهانبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، ولفگانگ نئومن رئیس بنیاد جهانی انرژی در نشست خبری ظهر امروز در خصوص جایزه جهانی انرژی گفت: این جایزه برای توسعه پایدار است که به راهکاری‌های نوین و مدیریت و مصرف منابع که توسط افراد خلاق شناسایی به کار گرفته شود اعطا می‌گردد.

وی در ادامه اظهار داشت: اولین جایزه جهانی در سال 2000 با ابتکار عمل کشور اتریش برگزار شد که امروزه بیش از هزار و 700 طرح و پروژه سبز از 177 کشور به دبیرخانه این بنیاد ارسال گردیده است.
 
رئیس بنیاد جهانی انرژی تصریح کرد: در حال حاضر تقریباً در 100 کشور به پروژه‌های طرح‌های سبز بر اساس یک منطقه ارزیابی و جایزه ملی اعطا می‌گردد و تمام این کشورها  یک بار در سال در رقابت این جایزه جهانی مشارکت دارند.

وی اذعان داشت: بنیاد جهانی انرژی در 6 سال گذشته همکاری گسترده‌ای  با انجمن مدیریت سبز ایران برای توسعه رویکرد پایداری داشته است که موجب شده  مراسم جهانی انرژی در 29، 30 دی ماه امسال در تهران با حضور بیش از 2 هزار نفر از مخاطبان و علاقه‌مندان برگزار شود.

وی در خصوص  پتانسیل‌های ایران در زمینه انرژی‌های نو گفت: وقتان رسیده که ظرفیت‌های ایران را در زمینه انرژی‌های نو به دیگر کشورهای معرفی کنیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بسیاری از کشورهای اروپایی مایل به سرمایه گذاری در ایران هستند اظهار داشت: طی سال‌های گذشته فناوری‌های زیادی در اروپا توسعه یافته که برگزاری چنین همایش‌هایی فرصت را برای انتقال این فناوری‌های ایجاد می‌کند.

وی در خصوص تعداد شرکت کنندگان این همایش گفت: تا کنون 70 کشور برای شرکت در کنفرانس جواب مثبت داده‌اند که این تعداد رقم کمی  نیز به حساب نمیاید.

نیومن در خصوص سرمایه‌گذاری کشورهای دیگر برای انرژی‌های نو گفت:  کشور المان 320 میلیارد دلار برای استفاده از انرژی های نو هزینه کرده است.

رئیس بنیاد انرژی‌های نو در ادامه  اظهار داشت: بر اساس آمار ما 20 درصد از جمعیت جهان 75 درصد انرژی ر مصرف می‌کنند و این در حالی است که 25 درصد جمعیت جهان دسترسی به هیچ گونه از انرژی ندارد.

وی در خصوص راه کارهای حل این مشکل گفت: با کاهش مصرف انرژی و استفاده بیشتر انرژی‌های تجدید پذیر می‌توانیم برای حل این مشکل گامی مؤثر برداریم.

نیومن در ادامه گفت: در صورت حل نشدن این مشکل طی 10 سال آینده شاهد مهاجرت 100 میلیون نفر از کشورهای فقیر به کشورهای توسعه یافته خواهیم بود که این به تبع خود آسیب های اجتماعی، اقتصادی را به دنبال خواهد داشت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم با برگزاری چنین همایش‌هایی در راستای ارتقای بهره‌وری انرژی تجدیدپذیر قدم برداریم.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار