سوگواره وارثان نینوا در آستانه محرم حسینی به همت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان با حضور شاعران و مداحان آیینی در این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان، شامگاه دیشب در حاشیه این سوگواره در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران در اصفهان گفت: سوگواره وارثان نینوا با توجه به در پیش بودن محرم حسینی ماه سوگواری و عزداری اباعبدالله الحسین(ع) به عنوان یکی از رویکردهای مورد توجه مسوولین شهرستان در بحث ساماندهی هیات های مذهبی و مداحان اجرا می شود.

وی با اشاره به همکاری اداره تبلیغات اسلامی، نیروی انتظامی، شهرداری و کانون مداحان اهل بیت(ع) در برگزاری این سوگواره افزود: تبیین شعائر حسینی، ترویج فرهنگ عاشورا و معارف ناب اسلامی در جامعه به ویژه برای نسل جوان از دیگر اهداف برگزاری سوگواره وارثان نینوا است.

به گفته وی، سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان با هدف ارتقای فرهنگ شهروندی، شهرنشینی و ترویج اخلاق شهروندی برنامه های فرهنگی، هنری، مذهبی و ورزشی را در قالب همایش ها، جشنواره ها و سوگواره ها در مناسبت های مختلف ملی، تاریخی و سیاسی برگزار می کند.

مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان با اشاره به بر پایی نمایشگاه جانبی در حاشیه برگزاری سوگواره تصریح کرد: سخنرانی حجت الاسلام دکتر ناصر رفیعی استاد حوزه و دانشگاه، تقدیر از سرهنگ حسین حسین زاده جانشین فرماندهی انتظامی استان اصفهان و سرهنگ مهدی پورغلامحسین فرمانده نیروی انتظامی کاشان ، تجلیل از 3 خانواده شهید مداح کاشان، شهیدان حمامیان، رفیعی و شهید احمدی از برنامه های پیش بینی شده در سوگواره "وارثان نینوا" است که به همت فرهنگسرای فیض سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری و با همکاری کانون مداحان و شعرای آئینی منطقه و فرماندهی نیروی انتظامی کاشان برگزار می شود.

نادعلی در ادامه با قدردانی از شهردار ولایتی، ارزشی محور و جهادی کاشان در اجرای برنامه های حوزه های فرهنگی افزود: افتتاح فرهنگ سرای فیض و المهدی در راوند از جمله فعالیت های فرهنگی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان است.

وی در پایان از پیگیری معرفی کاشان به عنوان "پایتخت شعر " با نام " محتشم کاشانی" خبر داد و گفت: پیشنهاد اجرای این طرح در حال بررسی و پیگیری است.

گفتنی است: سوگواره وارثان نینوا با همکاری سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان،فرهنگسرای فیض سازمان، اداره تبلیغات اسلامی، نیروی انتظامی، شهرداری و کانون مداحان اهل بیت(ع) و اجرای ویژه برنامه های پخش کلیپ بیانات مقام معظم رهبری، تواشیح، شعرخوانی استاد شهاب تشکری و مدیحه سرایی حاج اسماعیل اخباری شامگاه دیشب در حسینیه نخل صدره و سر فره مرکز هیات حسینی کاشان برگزار شد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.