رئیس سازمان بسیج هنرمندان خراسان رضوی از به تعویق افتادن اختتامیه جشنواره استانی اختران و اضافه شدن سوگواره ملی "مهاجران منا" به آن خبر داد و مهلت ارسال آثار به این بخش جنبی را 15 آذر اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان در نشست خبری با اصحاب رسانه از به تعویق افتادن اختتامیه جشنواره اختران خبر داد و گفت: علت این تعویق افزودن بخش جنبی و ویژه مهاجران الی الله به این جشنواره است.

سرهنگ سید جواد کمالی با بیان اینکه این سوگواره در10 بخش فیلم کوتاه، فیلم داستانی، مستند، داستان نویسی، دل نوشته، شعر، نمایشنامه، کاریکاتور، نماهنگ و عکس که بخشی ویژه به مراسم تشییع قربانیان منا در سراسر ایران اختصاص دارد، برگزار می شود.

وی افزود: بخش ویژه "مهاجران منا" با 5 محور مظلومیت اسلام از کربلا تا منا، بررسی نقش آل سعود در تلاش برای تزلزل باورهای اسلامی و تغییر ماهیت دین، جمع آوری مستندات اثبات بی کفایتی آل سعود در برگزاری مناسک حج و برگزاری نمایشگاه آثار ارسالی، هوشیاری عمومی در مواجهه با تبلیغات دشمن علیه مقدسات درباره فاجعه منا و زیر سوال بردن مناسک حج و اتحاد ملی در تقویت بهداشت روانی و التیام بخشی به بازماندگان منا برگزار می شود.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان خراسان رضوی گفت: بخش ویژه "مهاجران منا" به پیشنهاد هنرمندان و دبیر اجرایی جشنواره اختران و حجت الاسلام کلانتر، مسئول کمیته محتوایی این بخش و در هماهنگی با غلامرضا منتظری، رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور، اولین حرکت جامعه هنری کشور درباره فاجعه مناست.

دبیر اجرایی جشنواره اختران نیز گفت: بخش جنبی "مهاجران منا" همچون جشنواره اختران یک بخش حمایتی دارد که از10 طرح اولیه فیلمنامه که تا 30 مهر به دفتر امور انجمنهای سازمان بسیج هنرمندان ارسال شود، برای تولید و شرکت در این بخش حمایت می شود.

محمد علی صباغی با بیان اینکه اختتامیه جشنواره استانی اختران همراه با بخش ملی "مهاجران منا" هفتم دی ماه همزمان با میلاد رسول اکرم(ص) برگزار می شود، افزود: مهلت ارسال آثار به این بخش، 15 آذر است و بخش جنبی "مهاجران منا" برخلاف جشنواره استانی اختران، ملی است و هنرمندان سراسر کشور می توانند آثار خود را به نشانی مشهد، خیابان وحید، بین وحید 6 و 8، مقابل بانک انصار، مجتمع فرهنگی هاشمی نژاد، طبقه همکف، دبیرخانه دائمی جشنواره های هنری، ادبی سازمان بسیج هنرمندان خراسان رضوی ارسال کنند.

جشنواره استانی اختران با هدف شکوفای استعدادهای هنری بسیجیان، شناسایی نخبگان هنری، ایجاد رقابت سالم و سازنده در بین هنرمندان بسیجی برای خلق آثار برجسته در سه بخش اصلی فیلم کوتاه، فیلمنامه نویسی و بخش جنبی فیلم های موبایلی با مضامین محورهای جشنواره و فیلم های 100 ثانیه برگزار می شود.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.