مدیر آموزش و کارگاههای بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان گفت: در طول برگزاری این جشنواره هشت کارگاه عمومی و تخصصی با حضور استادان برجسته داخلی و خارجی برگزار شد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، فائزه فیض اظهار داشت: کارگاه عملی ایده تا اجرا با حضور قطب الدین صادقی، کارگاه عملی دنیای کاغذی گری فریدمن از استرالیا، کارگاه عملی تئاتر کودک از مشاهده تا تخیل دکتر کریستل هافمن از کشور آلمان، کارگاه عملی تئاتر مشارکتی تینا کوکوویچ از آلمان، تئاتر بصری با کودکان راشل ریگز از استرالیا، بازیگری از حرکت تا عمل گروه تئاتر سان چو از ایتالیا، تقویت توجه و تمرکز کودکان با بازی نمایشی لاله مالمیر، آموزش فلسفه از طریق بازی نمایشی با حضورشراره طیار کارگاه‌هایی بود که در این جشنواره برگزار شد.

وی در ادامه از برگزاری برنامه‌های جنبی در این جشنواره خبر داد و گفت: گردهمایی گروه‌های نمایشی داخلی و خارجی در سالن سینمای کانون مهدیه از جمله این برنامه‌ها است که در آن گروه‌های نمایشی با تجربیات هم در حوزه نمایش آشنا می‌شوند.

وی ادامه داد: در ایام برگزاری جشنواره هر شب یک نمایشنامه خوانی با حضور داوران جشنواره اجرا می‌شود.

فیض در بخش دیگری از سخنان خود به نحوه انتخاب استادان خارجی حاضر در این کارگاه‌ها اشاره کرد و گفت: همه این استادان از سابقه درخشانی در حوزه تئاتر برخوردار هستند و اغلب این افراد بارها در ایران کارگاه‌های آموزشی برگزار کرده‌اند.

وی ادامه داد: اگرچه این کارگاه‌ها ممکن است کاستی‌هایی داشته باشد اما همین که به گرد هم آمدن هنرمندان و علاقمندان حوزه تئاتر کودک کمک می‌کند، رسالت خود را انجام داده است.

جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان نهم تا 14 مهر ماه با حضور 48 گروه نمایشی داخلی و خارجی در همدان در حال برگزاری است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.