بهمن سراجیان مهمان امشب «نغمه‌ها»

نوازنده پیشکسوت ساز سنتور امشب مهمان چهل و نهمین برنامه «نغمه‌ها» ست.

حبیب ذواالفقاری کارگردان برنامه «نغمه‌ها» در خصوص جزئیات برنامه و مهمان این هفته در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: این هفته بهمن سراجیان پیشکسوت و نوازنده ساز سنتور، مهمان برنامه «نغمه‌ها» خواهد بود.

وی ادامه داد: بهمن سراجیان سال‌های زیادی را در زمینه نوازندگی سنتور فعالیت کرده است. اما چندین سال است که دیگر فعالیت هنری نداشته و به تعلیم هنرجو مشغول هستند.

ذوالفقاری عنوان کرد: با توجه به اینکه در چند سال اخیر کمتر شاهد حضور سراجیان در صحنه بوده‌ایم یکی از وظایف برنامه نغمه‌ها برنامه سازی با حضور هنرمندان پیشکسوت است. هنرمندانی که در حال حاضر کمتر آثار آنها را مشاهده می‌کنیم.

وی بیان کرد: تاکنون 48 برنامه از سری برنامه‌های «نغمه‌ها» پخش شده است. امشب نیز چهل و نهمین برنامه پخش خواهد شد.

ذوالفقاری اظهار داشت: پخش بخشی از برنامه با روال قبل بوده. یعنی به موسیقی سنتی، تک‌نوازی و موسیقی اصیل می‌پردازد. اما لازم به ذکر است بخش اعظمی از آن موسیقی نواحی و مرامی است.

کارگردان برنامه «نغمه‌ها» بیان کرد: از همان سال 92 که ساخت این برنامه به من پیشنهاد شد به این فکر بودم تا سراغ کسانی بروم که سال‌ها قبل در عرصه موسیقی فعال بوده‌اند و بنا به مسائلی از جمله کهولت سن، شرایط، بیماری و ... کمتر فعال بوده و کناره‌گیری کرده‌اند.

وی تصریح کرد: دغدغه بزرگان را دارم امیدوارم قدر موسیقی و خوانندگان بزرگ را بدانیم. موسیقی، موسیقی است. در هر حوزه‌ای، چه تکنولوژی، چه سنتی و اصیل.

حبیب‌ ذوالفقاری گفت: تا به حال سعی کرده‌ایم که برنامه‌ها بنا به مناسبات باشد. همان گونه که در ایام ماه مبارک رمضان کارهایی از آقایان قاسم رفعتی و احمدوند پخش شد. به همین منظور برای ایام ماه محرم و صفر نیز پیش‌بینی‌هایی صورت گرفته که با نظر موافق شبکه به روی َآنتن می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: تعداد کل برنامه‌های «نغمه‌ها» صد قسمت است که از قبل ضبط شده و فقط تدوین آن به روز انجام می‌گیرد. یعنی هر برنامه به صورت هفتگی تدوین و آماده پخش می‌شود.

ذوالفقاری افزود: 14 الی 15 برنامه نیز در خصوص موسیقی نواحی آماده است. اما در کل 30 الی 35 برنامه در رابطه با موسیقی نواحی تهیه و آماده شده است.

وی در پایان بیان کرد: تمام تلاش‌ ما ارائه موسیقی خوب مملکتمان به شکل صادقانه است. امیدوارم همکاران حوزه موسیقی به این برنامه بیشتر اعتماد کرده و همکاری‌های لازم را انجام دهند. کارنامه کاری ما همین 48 برنامه‌ای بوده که به دست عزیزان رسانده‌ایم. درخواست من از کسانی است که جلوی دوربین «نغمه‌ها» قرار نگرفته‌اند.

امیدوارم آنها نیز با ما همکاری نمایند. لازم به ذکر است که بگویم قبلا از پخش هر برنامه کار را برای هنرمندان فرستاده تا اگر اشکالی در آن دیده شود رفع و سپس به روی آنتن برود که از این اتفاق نیز بسیار راضی بوده‌اند. به طور کل  تمام تلاش ما همین است. تلاشی صادقانه برای ارائه موسیقی کشورمان.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار