مدیر شبکه تهران در نشست رسانه‌ای خبر داد

بازگشت مهران مدیری از سوم دی ماه به تلویزیون با "اطاق عمل" / پخش "جاده چالوس" از نیمه محرم

سعید مقیسه گفت: سریال "اطاق عمل" از روز سوم دی ماه سال جاری از شبکه تهران پخش می‌شود.

به گزارش خبرنگار رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران؛ نشست خبری سعید مقیسه مدیر شبکه تهران صبح امروز دوشنبه 7 مهرماه با حضور اهالی رسانه برگزار شد.

سعید مقیسه مدیر شبکه 5 سیما در این نشست با اشاره به پخش سریال "اطاق عمل" از روز سوم دی ماه سال جاری گفت: مجموعه تلویزیونی "اطاق عمل" به کارگردانی مهران مدیری و تهیه کنندگی حمیدرضا مهدوی شنبه 12 مهرماه با حضور مسئولان وزارت بهداشت کلید می‌خورد.

مدیر شبکه 5 سیما عنوان کرد: سریال "اطاق عمل" داستان یک بیمارستان است که پزشکان آن تخلفاتی را در زمینه پزشکی انجام می‌دهند. 

وی در ادامه با اشاره به طنز بودن این سریال اظهار داشت: این سریال با موضوعات مختلف جامعه سروکار دارد که آن را در قالب یک بیمارستان نشان می‌دهد و این اتفاقات مربوط به مسائل اجتماعی است که با زبان طنز بیان می‌شود.

مقیسه با بیان اینکه مراحل پایانی نگارش فیلمنامه رو به اتمام است بیان کرد: نظارت کارگردان این سریال مهران مدیری بر روی فیلم نامه ها و قسمت‌های مختلف این سریال وجود داشته است.
 
مدیر شبکه تهران عنوان کرد: این سریال دکور بزرگی دارد و در 3 آپارتمان فیلمبرداری می‌شود و  قسمت پایانی این سریال همزمان با آغاز سال تحویل 94 به روی آنتن می‌رود و در این سریال و در بیمارستان تحویل سال جدید به نمایش گذاشته می‌شود. این سریال هر شب به مدت 40 دقیقه و با دو بار تکرار در روز تا آخر سال ادامه دارد.

مقیسه در خصوص سریال اتاق عمل تصریح کرد: فیلمبرداری این سریال از شنبه هفته آینده آغاز خواهد شد و برای شروع آن با مسئولان وزارت بهداشت هماهنگی‌ به عمل آمده است. در این سریال 60 بازیگر طنز که اغلب آنها شناخته شده هستند بازی می‌کنند که با وجود مشکلات جمع آوری بازیگر به دلیل پراکندگی آنها در پروژه‌های سینمایی و تلویزیونی، فراخواندن آنها و دعوت بازیگران به این سریال با تلاش‌های مهران مدیری انجام گرفت. سیامک انصاری، بهنوش بختیاری، نصرالله رادش، نادر سلیمانی، بیژن بنفشه‌خواه و جواد رضویان از بازیگران این سریال هستند.

مدیر شبکه تهران همچنین بیان کرد: سریال "اتاق عمل" و "آخرین سلطان" دو سریال 90 قسمتی برای شبکه تهران هستند که رویکرد طنز دارند، با وجود اینکه رویکرد شبکه تهران طنز است، اما برنامه‌ها و سریال‌های با ژانرهای مختلف در این شبکه نمایش داده خواهد شد.

مقیسه با اشاره به سریال "جاده چالوس" گفت: از نیمه آبان سریال 26 قسمتی "جاده چالوس" از نیمه دوم محرم آغاز می‌شود و تا قبل از روز اربعین ادامه خواهد داشت. یک سریال دیگر به نام نشانه‌ها که در 13 قسمت و به تهیه‌کنندگی "نادران" خواهد بود که دهه سوم ماه صفر پخش خواهد شد.
 
وی همچنین افزود: این سریال مربوط به مسائل مربوط به گروه داعش، تکفیری‌ها و اتفاقات اخیر عراق و نیز اربعین امام حسین (ع)، خواهد بود که با پرداختن با مسائل روز و قابل درک برای مخاطبان به بسیاری از پرسش‌ها پاسخ داده می‌شود.

وی در خصوص پخش سریال "آخرین سلطان" که موضوع طنز دارد گفت: کارگردان این سریال "مهدی سهیلی‌زاده" و تهیه‌کننده آن "عزیز علیزاده" است. ممکن است به دلیل محدودیت جدول پخش زمان پخش آن به سال آینده موکول شود.

مقیسه در مورد سریال‌های مناسبتی ماه محرم بیان کرد: سه پیشنهاد برای سریال ماه محرم وجود دارد اما چون مراحل پیشرفت آن در حد اطلاع رسانی نیست قطعی در مورد آن صحبتی نشده است و باید بگویم که تعداد برنامه‌های ترکیبی و اطلاع رسانی شبکه تهران به گونه‌ای است که شاید برای سریال در ماه محرم جایی وجود نداشته باشد.

مقیسه مدیر شبکه 5 تهران بیان کرد: شبکه تهران در 6 ماهه دوم سال 93 برنامه‌هایی را برای مخاطبین تدارک دیده است که به برنامه‌های نمایشی و غیر نمایشی تقسیم می‌شود.

وی افزود: از برنامه‌های تامینی شبکه تهران مستند کاوش است که سری جدید آن در 100 قسمت که تولید کشور فرانسه در سال 2013 است پخش خواهد شد. این مستند به مباحث علمی و کاربردی می‌پردازد و پژوهش‌های دانش‌آموزی نیز جزئی از آن است. این برنامه مفید با تدوین بسیار حرفه ای و خوب برای شبکه تهران پخش خواهد شد.

مقیسه اظهار داشت: مستند دیگری نیز به نام مستند انسان و حیوانات محصول سال 2013 در 13 قسمت 40 دقیقه‌ای بعنوان برنامه تامینی شبکه تهران آماده پخش خواهد شد. مستند حوادث واقعی نیز که به سوانح هوایی و اتفاقات مربوط به سقوط هواپیماها می‌پردازد در 20 برنامه 40 دقیقه‌ای پخش خواهد شد.

مدیر شبکه 5 همچنین از پخش سریال کارآگاه مورس خبر داد و گفت: این سریال محصول کشور انگلستان است که در 13 قسمت 45 دقیقه‌ای در ژانر پلیسی و معمایی دوبله شده و آماده پخش است. این سریال محصول سال 2013 است.

مقیسه افزود: سریال دیگری به نام وکیل تاسکا در 24 قسمت آماده پخش است که اگر جدول زمانبندی پخش آمادگی گنجاندن این سریال را داشته باشند آن را پخش خواهیم کرد.

وی در خصوص امکان ای پی جی شبکه 5 سیما گفت: با این امکان مخاطبان در 24 ساعت شبانه‌روز اطلاعات کامل برنامه ها و سریال‌ها را به طور صحیح و دقیق دریافت خواهند کرد. نکته قابل توجه این است که بسیاری از دستگاه‌های ستاپ‌باکس که مردم خریداری می‌کنند استاندارد نیست و تغییرات برنامه‌ها را اعمال نمی‌کند و این عدم تطابق بین برنامه ها و زمان‌بندی ها بدلیل غیر استاندارد بودن این دستگاه ها است که باید یا مجدداًٌ خاموش و روشن شود یا مردم به خریداری دستگاه استاندارد ستاپ‌باکس اقدام کنند.

مقیسه برای بخش معارف شبکه پنجم سیما برنامه‌های مناسبتی شهادت و ولادت 14 معصوم را عنوان کرد و گفت: برنامه زنده "انسان 250 ساله" برنامه مناسبتی است که در شب ولادت و شهادت امامان معصوم پخش خواهد شد. این برنامه مربوط به برهه  تاریخی از سال دهم هجرت و همزمان با رسمی شدن تبلیغ دین اسلام است تا زمانی که غیبت کبری امام زمان (عج) آغاز شد که به فعالیت‌های امامان و پیامبر گرامی اسلام در راه تبلیغ دین اسلام و دعوت مردم به این دین انجام گرفته است، می‌پردازد.

وی افزود: این تعبیر انسان 250 ساله را فرموده‌های مقام معظم رهبری برداشت کرده ایم. در روزهای ولادت و شهادت نیز بهترین مراسم استان تهران برای پخش از شبکه 5 انتخاب خواهد شد.

مدیر شبکه 5 خاطر نشان کرد: روزهای پنجشنبه و جمعه هر هفته و تمام ایام تعطیل دیگر به بهترین برنامه ها و سریال‌های شبکه تهران اختصاص خواهد یافت زیرا در این دو روز خانواده‌ها دور هم جمع  خواهند شد.

وی درخصوص برنامه های مناسبتی عید قربان و عید غدیر خم عنوان کرد: از عید قربان تا عید قدیر را بعنوان یک دهه جشن "نقش عشق" به پخش برنامه‌های مناسبتی خواهیم پرداخت و این دهه را که به نام دهه ولایت عنوان شده جشن‌های استانی خواهیم داشت.

مقیسه در مورد برنامه "ساعت 25" گفت: به دلیل ساعات نیمه دوم سال این برنامه را در نیمه دوم سال گذشته نداشتیم اما بدلیل تصمیمات اتخاذ شده امسال در پاییز و زمستان این برنامه پخش خواهد شد. پخش این برنامه در ماه رمضان و محرم قطع خواهد شد و به جای آن برنامه "نغمه عشاق" پخش خواهد شد و برای سری جدید آن  هنوز مجری انتخاب نشده است.

وی افزود: طبق روال گذشته که مسابقه "صد تیتراژ سریال‌ها" را در این برنامه داشتیم امسال و در سری جدید " صد تیتراژ برنامه های ترکیبی" را برای مسابقه خواهیم داشت.

مقیسه در ادامه گفت: برنامه "لحظه‌های آبی"، برنامه دیگر شبکه تهران است که به مشکل کم آبی  و روش‌های بهتر استفاده از آب و منابع آبی می‌پردازد اما ظاهر برنامه خاطره گویی تحصیلی مشاهیر هنر و سیاست است.

وی تصریح کرد: جنگ شبانه "هوا دلپذیر شد" با موضوع دهه فجر در این ایام پخش خواهد شد. برای دهه فجر برنامه‌های خاصی داریم که در آینده طی جلسه‌ای اطلاع رسانی دقیق و کامل برای اصحاب رسانه خواهد شد.
 
مدیر شبکه تهران همچنین یادآور شد: برنامه "سلام تهران" با رویکرد جدید در طول هفته تصاویر مربوط به یکی از استان های تهران خواهد پرداخت که روزهای پنجشنبه را به جشن راهپیمایی  یکی از استانهای تهران و آشنایی با مشکلات با مردم آن استان اختصاص دارد.

مقیسه در خصوص برنامه شب آفتابی بیان کرد: این برنامه با محور گفتگو تهیه شده و با اجرای محمد احمدی به روی آنتن می رود. تقریباً تمامی وزرا به استثنای چند نفر در آن شرکت کردند و در یک فضای صمیمانه و دوستانه به پاسخ می‌پردازند که در سری جدید آن فقط از بین سیاسیون مهمان دعوت نمی‌شود و مشاهیر عرصه‌های دیگر نیز حاضر خواهند شد. این برنامه چهارشنبه ها ساعت 22 به روی آنتن می‌رود.
 
مدیر شبکه تهران در خصوص برنامه جمعه تعطیل نیست توضیح داد: این برنامه هر هفته به یکی از محلات تهران می‌رود و نقاط دیدنی، تاریخی محله ونیز به گفتگو با مشاهیر و بزرگان محله و بازدید از بازارچه‌ها و پرداختن به تاریخچه محله می‌پردازد. این برنامه در 60 دقیقه و با اجرای هومن حاجی عبدالهی از برنامه های پر مخاطب شبکه تهران است.

وی افزود: از برنامه های ترکیبی شبکه تهران می توان از 2 برنامه زنگ تفریح و پنجره اشاره کرد که زنگ تفریح با پخش میان برنامه ‌های جذاب و سرگرمی در میان برنامه های شبکه تهران باعث جلوگیری از خسته شدن مخاطب می‌شود و برنامه پنجره از دو هفته آینده آغاز میشود و تا آخر سال ادامه دارد. این برنامه نیز در گروه تفریح و سرگرمی شبکه تهران است که به ترویج تولیدات مردمی می‌پردازد. در این برنامه موضوع داده می‌شود و مردم با تلفن های همراه و تجهیزات خود می توانند فیلم های کوتاه و مستند تهیه و در مسابقه شرکت کنند. زمان پخش آن در حال حاضر نامشخص است.

مدیر شبکه تهران از پخش برنامه "ترین‌ها" خبر داد که به معرفی برگزیدگان تمام جشنواره‌های استان تهران از سطوح پایین تا سطوح حرفه ای آن می‌پردازد. همچنین مسابقه سه گانه (شنا، نیراندازی، سوارکاری) تهیه شده که یک مسابقه خانوادگی است و اعضای خانواده می‌توانند با شرکت در بخش های مختلف آن با هم رقابت کنند. این برنامه در 26 قسمت طراحی شده که در گروه تفریحات و سرگرمی شبکه تهران قرار دارد.

وی افزود: همچنین برنامه "شهر ورزش" که برنامه صبح شبکه تهران است هر روز به ورزش‌های همگانی در بوستان‌های مختلف استان تهران و معرفی این بوستان ها می‌پردازد.

مدیر شبکه تهران تصریح کرد: لازم به ذکر است با توجه به بازگشت افتخارآمیز ورزش کاران از مسابقات آسیایی اینچئون برنامه "زاویه" شنبه شب‌ها در ماه جاری به صورت ویژه به این مسابقات می‌پردازد.


مقیسه در خصوص برنامه‌های گروه کودک و نوجوان گفت: برنامه "به من بگو چرا" ویژه سنین خردسالی و پیش‌دبستانی در سری جدید خود از 30 دقیقه به یک ساعت افزایش یافته است.

وی افزود: برنامه "رنگین کمان" ویژه دبستانی ها و برنامه "عصر طلایی" ویژه دوره دبیرستان و نوجوانی است. در گروه دانش و اقتصاد برنامه "فناورانه" را برای روزهای جمعه در برنامه پخش داریم که یک برنامه 40 دقیقه‌ای درخصوص موضوع آی تی و فناوری است.

مقیسه یاد‌آور شد: درگروه برنامه‌های سلامت محور برنامه "سیب" پخش هر روز صبح، "کلینیک تغذیه" یک روز در هفته و "کلینیک مو" و برنامه "یک فنجان آرامش" با موضوع روانشناسی یک روز در هفته پخش خواهد شد.

پس از سخنرانی مقیسه، سید علی اکبر محمودی مدیر گروه فیلم و سریال شبکه تهران بیان کرد:  ما مجموعه سریال‌هایی را برای پخش در نظر گرفته ایم که تعدادی از این سریال‌ها در مرحله نگارش و پیش تولید است که معمولا بازه زمانی تولید سریال‌ها از 3 تا 6 ماه است.

وی افزود: جذب بازیگر جوان و فیلمنامه نویسان جدید در برنامه‌های شبکه تهران خواهد بود که از جمله در سریال‌های "اتاق عمل" و "سه نقطه" بازیگران جدیدی معرفی خواهند شد،‌اما در زمینه کارگردانی به دلیل وجود تعداد کافی در این عرصه جذب و معرفی در حال حاضر نخواهیم داشت.

محمودی با نام بردن از چند سریال در زمینه خانواده های معظم شهدا گفت: سریال "خانه شاتوتی" و "کارخانه شکلات‌سازی" نیز در خصوص بحث خانواده است.

وی همچنین از یک سریال به نام تقدیر نام برد که به موضوع شهیدان امر به معروف و نهی از منکر می پردازد. این سریال که "جواد مزدآبادی" کارگردان آن است به دو خانواده می‌پردازد که قرار است با هم وصلت داشته باشند و مشکلاتی در این زمینه وجود دارد که به مسائل فرهنگی مربوط می‌شود.

در این سریال کسی که قرار است به زودی داماد خانواده شود در چند روز مانده به عروسی به دلیل دفاع از یک بانو که مورد تهاجم چند نفر قرار گرفته و طی حادثه‌ای به کما می‌رود و در این دوره به سر بردن وی در کما اتفاقاتی می‌افتد که محور فیلم را تشکیل می‌دهد.

وی در ادامه بیان کرد: سریال "ستاره‌های شب" نیز با همکاری شبکه تهران و شهرداری و در مورد جمع‌آوری زباله در سطح شهر است به کارگردانی احمد معظمی تهیه می‌شود.

محمودی با معرفی سریال "سه‌جلد" که با سبک و سیاق سریال "بچه‌های نسبتاً بد" تهیه خواهد شد گفت: سامان مقدم کارگردانی این سریال را بر عهده دارد.

وی با نام‌بردن از سریال طنز "سه نقطه" گفت: این یک طنز آیتمی است و کارگردان آن در مرحله جذب بازیگر می‌باشد.

محمودی بیان کرد: تعداد سریال های طنز پخش شده در سال‌های اخیر افزایش داشته و سریال‌های طنز دیگری نیز در راه است که مجید صالحی، مهران غفوریان و جواد رضویان گزینه های کارگردانی این سریال هستند.


انتهای پیام/ اس
برچسب ها: تلویزیون ، پنج ، نشست ، مدیری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۲:۲۰ ۱۵ مهر ۱۳۹۳
سلام داداش از پول شما که کاسته نمی شه خوشت نمیاد نیگا نکن
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۵:۰۶ ۱۲ مهر ۱۳۹۳
واقعا خسته نباشید با این تیترتون!!!
"اطاق عمل"؟ اطاق؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
علی از تهران
۲۳:۰۹ ۰۸ مهر ۱۳۹۳
سلام امثالی مثل مهران مدیری فقط واسه پول دیگه بازی میکنن و دورشون تموم شده ...
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۳:۰۸ ۱۴ مهر ۱۳۹۳
الان کی واسه پول کار نمیکنه همه واسه پول کار میکنن این طبیعیه دوره مدیری تموم نمیشه چون کارشو بلده و مردمو میخندونه .جامعه ما ناز به طنز داره خیلی هم نیاز داره هر کی بتونه یه لبخند به ما مردم بدبخت هدیه کنه جاش تو بهشته
Iran (Islamic Republic of)
محبوب
۱۸:۱۷ ۰۷ مهر ۱۳۹۳
مطمئن باشید کارای اقای مدیری می ترکونه اگه اجازه بدید اقای مدیری وامثال ایشون ازادانه تر کارکنند حتی می تونه ماهواره رو جمع کنن به راحتی اب خوردن دوست داریم مدیری
آخرین اخبار