داور جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان گفت: متاسفانه با وضعیت اقتصادی که وجود دارد، کیفیت تئاتر پایین آمده و کار تولیدی در این عرصه به امری تفننی تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛قطب الدین صادقی درحاشیه بیست و دومین جشنواره تئاتر کودک ونوجوان در همدان با اشاره به اینکه دولت باید بودجه بیشتری را برای حمایت از هنر به ویژه هنر تئاتر اختصاص دهد افزود: در مجلس کمترین بودجه به بخش هنر تخصیص داده می شود و این در حالی است که تنها 8 دهم درصد بودجه به این حوزه اختصاص داده شده است بنابراین نباید انتظار تولید خوب واثر گذار را برای مخاطب داشت.

وی ادامه داد: با وضعیت اقتصادی که وجود دارد، وضعیت تئاتر بدترشده و کیفیت هم به طبع آن پایین آمده است وکار وتولید در این عرصه به امری تفننی تبدیل شده است.

صادقی خاطرنشان کرد: با توجه به این شرایط موجود تئاتر در مسیری قرار گرفته که حامیان آن نوکیسه های کم فرهنگی باشند که از هنر وفرهنگ بی اطلاع هستند و در این زمینه به دنبال کار با محتوا و تغییرات  بزرگ نیستند.

این داوربا بیان اینکه تئاتر ما یک تئاتر مصرفی شده است  اظهار داشت: امروزه تئاتر ما جنبه ماندگاری وتوسعه زیر بنایی خود را از دست داده است وباید به دنبال راهکار اساسی باشیم تا این سرمایه گرانقدر را حفظ کنیم .


صادقی ادامه داد:وضعیت تئاتر بسیار پیچیده شده وبیشتر گروه های نمایشی در حال ضرر وزیان هستند واین موضوع موجب شده کسی با این شرایط حاضر به انجام تولید آثار خوب نباشد.

وی به تئاتر بعد از کودتای 28 مرداد اشاره وابراز کرد:برخی از تئاترهای ما فقط بشکل تئاترهای تفننی وسالن رقص آواز شده است درست مثل تئاترهایی که بعد از کودتای 28 مرداد در لاله زار انجام میشد.

قطب الدین صادقی با اشاره به افزایش کارگاه های آموزشی دراین جشنواره اظهار داشت:موفق نشدم در این جشنواره نمایش های زیادی ببینم به جز چند نمایش خارجی اما باید بگویم تاکنون شاهد ترکیب خوبی دراین دوره از جشنواره همدان بودم.

وی تاکید کرد چون جشنواره بین المللی است ،باید از گروه های نمایشی خارجی بیشتر بهره برد .

صادقی ادامه داد: تئاتر برای جذب مخاطبان بخصوص کودکان ونوجوانان  نسبت به کارتون هایی که از تلویزیون پخش می شود بسیار موثر است چرا که تئاتر بشکل زنده ونفس به نفس اجرا می شود وکودکان هم از این بابت بیشتر لذت می برند  واین مهمترین خصوصیات و جذابیت  تئاتراست.

گفتنی است؛ بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان در همدان در حال برگزاری است.

انتهای پیام/ش

برچسب ها: همدان ، داور ، جشنواره ، تئاتر ، تنها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.