معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دغدغه مهاجر الی الله، حاج محسن حاجی حسنی کارگر ار گسترش فرهنگ و معارف قرآنی بیان کرد و از تلاش ایشان برای حل مشکلات قرآن آموزان گفت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شب گذشته در مراسم بزرگداشت حاج محسن حاجی حسنی کارگر، قاری بین المللی مشهدی که در فاجعه منا جان خود را از دست داد، گفت: حاج محسن دغدغه خاصی به گسترش فرهنگ و معارف قرآنی داشت.

حجت الاسلام محمد رضا حشمتی افزود: ایشان در دیدار با مسئولان به جای طرح مشکلات شخصی، مسائل مرتبط با علوم و معارف قرآنی و قرآن آموزان و شاگردان خود را پی گیری می کرد.

وی با اشاره به قرائت قرآن مرحوم حاجی حسنی کارگر قبل از فاجعه منا و در جوار مسجد الاحرام، گفت: این قرائت تاثیرهای زیادی در سطح کشور و دیگر کشورها به همراه داشت و به میزان زیادی تکثیر شد.

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عروج حاجیان را در بهترین لحظات مناسک حج تمتع و بعد از دعای عرفه و زیارت امام حسین(ع) و روز عید قربان توصیف کرد و افزود: حاجیان بطور یقین مورد لطف پروردگار متعال قرار می گیرند.

یکی دیگر از قاریان بین المللی مشهدی قرآن کریم و نجات یافته فاجعه منا گفت: این فاجعه بسیار عظیم بود و تعداد زیادی از حاجیان مظلومانه جان خود را از دست دادند.

حمید شاکر نژاد افزود: مسوولان عربستانی مانع از امداد رسانی به موقع امدادگران به حادثه دیدگان فاجعه منا شدند و تعداد زیادی از حاجیان به این دلیل و تشنگی جان خود را از دست دادند.

وی تصریح کرد: مرحوم حاجی حسنی کارگر در زمان رمی جمرات در منا به جای نجات جان خود وقت زیادی را به کمک و امداد رسانی به دیگر حاجیان اختصاص داد و در نهایت در این فاجعه جان خود را از دست داد.

در آیین بزرگداشت مهاجر الی الله که با حضور سید سعید سرابی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، قاریان بین المللی قرآن و مسئولان و قشرهای مختلف مردم و خانواده مرحوم حاجی حسنی کارگر در حسینیه تهرانی های مشهد برگزار شد، قاریان به قرائت قرآن پرداختند و شرکت کنندگان با ذکر فاتحه برای آن مرحوم و دیگر جان باختگان فاجعه منا از درگاه پروردگار متعال طلب آمرزش کردند.

/انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.