تصور رایج از تئاتر کودک با حقیقت فاصله دارد

وقتی اسم تئاتر کودک به میان می‌آید، مردم صحنه را مملو از حیوان‌های عروسکی تصور می‌کنند که مخاطب آن را پس می‌زند.

محمد نجفی کارگردان تئاتر در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در مورد داستان نمایش «کفاش و بچه‌هاش» گفت: نمایش «کفاش و بچه‌هاش» روایتگر زندگی کفاشی است که در کنار خانه یک مرد ثروتمند کار می‌کند و پیشنهادی از طرف فرد متولی اتفاقاتی را برای او کفش‌هایش پیش می‌آورد.

وی در خصوص شیوه اجرایی اثر اظهار داشت: شیوه اجرایی نمایش «کفاش و بچه‌هاش» روایی بوده و بیش از هر چیزی بر روی عنصر بازیگر تکیه شده همچنین صحنه به صورت مینی‌مال و کاربردی شده است چرا که برعکس گذشته به علت اجراهای متعدد و پشت سر هم هر سالن امکان بهره‌گیری از دکورهای عظیم وجود ندارد.

نجفی ادامه داد: بخش بسیاری از اثر مبتنی بر شعر بوده و به همین سبب 6 قطعه موسیقی برای آن طراحی شده است.

وی در خصوص وضعیت تئاتر کودک گفت: تئاتر کودک نسبت به گذشته رشد خوبی کرده، این حوزه با هدف آموزش نیازمند به ورود افراد متخصص و علاقه‌مند است. متاسفانه تا حرف از تئاتر کودک به میان می‌آید، بیشتر مردم تعدادی حیوان عروسکی را بر روی صحنه متصور می‌شوند که همین مسئله می‌تواند در میزان گرایش مخاطبان به این گونه تئاتر آسیب بزند.

محمد نجفی در پایان گفت: تئاتر کودک برای آموزش نسل جدید نیازمند حمایت‌هایی از سوی مرکز هنرهای نمایشی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آموزش و پرورش و سرمایه‌گذاری‌های کلان است.

گفتنی است؛ نمایش «کفاش و بچه‌هاش» با بازی علی رجایی و پردیس افکاری از 6 تا 29 مهر در سالن «گوشه» فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه می‌رود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار