نخستین کنگره بین‌المللی روانشناسی سرطان صبح امروز با حضور جمعی از روانشناسان و متخصصان حوزه درمان سرطان، داخلی و خارجی در بیمارستان رضوی مشهد آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛معاون پژوهشی بیمارستان رضوی در مراسم افتتاح این کنگره گفت :در این کنگره‌ی دو روزه، 24 مقاله در قالب سخنرانی و 75 مقاله نیز در قالب پوستر ارائه می‌شود.

دکتر کامران غفارزادگان افزود:در این کنگره علمی، موضوعاتی چون سرطان و هنر، سرطان و فرهنگ، سرطان و ارتباطات، سرطان و استرس، سرطان و مراقبت‌های چندگانه، سرطان و اخلاق پزشکی، سرطان و مدل‌ها و سیستم‌های مراقبتی، سرطان و بازتوانی، سرطان و مراقبت‌های تسکینی، سرطان و کودکان، سرطان و مداخلات روانی و اجتماعی، سرطان و غربال‌گری روانی اجتماعی مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

وی همچنین در حاشیه این مراسم از افتتاح مرکز تحقیقات سرطان در این بیمارستان تا دو ماه آینده خبر داد وگفت : راه اندازی این مرکز به تصویب دانشگاه علوم پزشکی مشهد رسیده و پس از اخذ تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، روند ایجاد آن در دستور کار قرار می‌گیرد و پیش بینی می‌کنیم ظرف دو ماه آینده، شاهد آغاز فعالیت این مرکز مهم تحقیقاتی باشیم.

دکتر کامران غفارزادگان افزود: در حال حاضر پنج پزشک به عنوان هیئت موسس در تلاشند تا ساز و کار این مرکز را تدوین و تعیین نمایند.

گفتنی است؛ 11 تا 17 مهرماه هفته آگاهی و دانش افزایی سرطان است که در این ایام بیمارستان رضوی علاوه بر افتتاح یک مرکز پیشرفته تحقیق، آموزش، غربالگری، تشخیص و درمان سرطان با عنوان «مهر رضوی»؛ میزبانی کنگره روانشناسی سرطان و کارگاه بین المللی اندوسونوگرافی را نیز عهده‌دار خواهد بود.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.