تب تمام حجاج بازگشتی توسط دستگاههای ویژه در فرودگاه مشهد اندازه گیری می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،قائم مقام معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تب تمام حجاج بازگشتی توسط دستگاههای ویژه در فرودگاه مشهد اندازه گیری می شود و اگر فردی دارای تب و علائم مشکوک باشد به بیمارستان منتقل می شود.

دکتر کاظم فرهمند افزود: با این حال بهتر است به مدت دوهفته از روبوسی کردن با حجاج بازگشتی خودداری شود.

وی دوره کمون بیماری 'کرونا' را دو هفته دانست وادامه داد: برای پیشگیری از انتقال ویروس این بیماری رعایت نکات بهداشتی در این مدت اهمیت بسزایی دارد.

فرهمند اظهار کرد: با توجه به حادثه منا و جان باختن و مجروح شدن بسیاری از حجاج کشورهای مختلف در عربستان، احتمال انتقال بیماریهایی نظیر کرونا وجود دارد.

وی علائم کلیدی بیماری کرونا را تب، سرفه و تنگی نفس عنوان کرد و گفت: علائم این بیماری پس از دو هفته از ورود ویروس به بدن بروز می کنند و از حجاج بازگشتی تقاضا می شود در صورت مشاهده این علائم به مراکز درمانی مراجعه کنند.

قائم مقام معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: شست و شو و کفن و دفن جان باختگان خراسان رضوی در حادثه منا برای پیشگیری از بیماریهای مختلف بویژه تب کرونا به صورت بهداشتی و محافظت شده انجام می شود.

کرونا ویروس، نام علمی خانواده بزرگی از ویروس ها است که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می شود.
انتقال بیماری کرونا از انسان به انسان شبیه بیماری آنفلوآنزا از طریق سرفه و عطسه صورت می گیرد.

علائم اصلی این بیماری شامل تب، سرفه، تنگی نفس، مشکلات حاد تنفسی و سرفه های حاد چند روزه است که در موارد حاد با مشکلات گوارشی نظیر اسهال، نارسایی حاد تنفسی، اختلالات انعقاد خون و نارسایی کلیه همراه است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.