با هدف آشنایی با واقعه غدیر و تقویت فرهنگ ولایت و غدیر واقعه غدیر خم در شهرهای گناباد و نیشابور باز سازی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه پاسداران شهرستان گناباد گفت: این واقعه برای چهارمین سال متوالی در سه کیلومتری جاده گناباد – کاخک بازسازی شد و به نمایش درآمد.

سرهنگ پاسدار علی ابراهیم زاده افزود: در این شبیه سازی 250 نفر شامل کارگردان، بازیگر و عوامل اجرایی حضور داشتند.

وی گفت : حرکت پیامبر (ص) از مکه تا سه راهی جحفه و توقف در غدیر خم و معرفی حضرت علی(ع) به عنوان جانشین آن حضرت از موارد به نمایش درآمده در این مراسم بود.

فرمانده ناحيه مقاومت بسيج نيشابور گفت : بازسازی این واقعه تاریخی با حضور 300 هنرمند این شهرستان در بلوار شهيد شوشتري با استقبال پرشور هزاران نفری مردم برگزار شد.

سرهنگ پاسدار سيد علي اكبرحسيني گفت: کار تحقیقاتی پیرامون روز غدیر خم و اتفاقات آن توسط كارشناسان هنری و مذهبی انجام شد و در نهايت واقعه غدیرخم به‌عنوان یکی از مهمترین بخش‌های تاریخ اسلام و به خصوص تشيع علوی برای پنجمين بار به‌صورت ميدانی در شهرستان برگزار شد.

وی گفت: در نمايش واقعه تاريخی غديرخم علاوه بر واقعه غدیرخم صحنه‌های دیگر از برجسته‌ترین بخش‌های مربوط به تاریخ اسلام اعم از هم‌پیمانی منافقین در مدینه، حرکت کاروان‌ها از مسیر‌های مختلف به مکه، نزول حدیث ثقلین، تحویل میراث پیامبران الهی توسط پیامبر به حضرت علی(ع)، دادن لقب امیرالمومنین توسط پیامبر به حضرت علی(ع) با پیام جبرئیل، نزول آیه مودت و نزول آیه ابلاغ به اجرا در آمد كه تابلو حجت الوداع آخرین حج پیامبر(ص)، مخالفت معاندين با واقعه غدیر، واقعه غدير خم و بيعت مردم با حضرت علی(ع) و تابلو رهروی و تجديد بيعت با ولايت مردم ايران اسلامی به تصویر کشیده شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.