بازیگری که کودکی خود را در «میم مثل مادر» گذراند و حالا در «کیمیا» نقش‌آفرینی می‌کند.

علی شادمان بازیگر مجموعه‌‌ی تلویزیونی «کیمیا» در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: داستان «کیمیا» حکایتی 110 قسمتی به کارگردانی جواد افشار است که از آذر ماه سال 92 کلید خورد و در 3 فاز عظیم که هر کدامشان بطور مشخص بخشی از تاریخ را بیان می‌کردند به تصویر درآمده است.

وی در خصوص حضور و ایفای نقش خود در مجموعه‌ تلویزیونی «کیمیا» بیان کرد: بیننده حضورم را بیشتر در فاز‌های 1 و 2 و در 85 قسمت ابتدایی این مجموعه در نقش (کیوان) برادر کیمیا می‌بیند، کیوان نماد جوانی مبارز و انقلابی است که از قبل از انقلاب اسلامی مبارزات خود را شروع کرده و در نهایت با از خودگذشتگی‌هایی که پای آرمان‌ها و اعتقاد داشتن گذاشته است، می‌ایستد و ...

بازیگر فیلم سینمایی «میم مثل مادر» با تأکید بر جذابیت روند داستان از مؤلفه‌های انتخاب حضورش در سریال «کیمیا» عنوان کرد: قصه‌ی جذاب و پرکشش و همچنین نگارش صحیح و زیبنده‌ی مسعود بهبهانی از جذابیت‌ها و انگیزه‌های ایفای نقشم در مجموعه‌ی 110 قسمتی «کیمیا» بود.

شادمان در ادامه تأکید کرد: سریال «کیمیا» بر محوریت شخصیت‌های اصلی خانواده‌ی کیمیا که در رأس پدری نظامی قرار دارد در قاب تلویزیون دوران قبل از انقلاب و مسائل مبارزات انقلابی را به نمایش درمی‌آورد.

وی افزود: در قسمت‌های ابتدایی ایده مجموعه بیننده شاهد اتفاقات و گردهم آمدن خانواده‌های ایرانی است و بیشتر جنبه معرفی بازیگران و خانواده‌های این مجموعه به مخاطب است که در اواسط داستان درگیر جریانات انقلابی و مبارزات هشت سال دفاع مقدس می‌شود.

شادمان با اشاره به همبازی بودن خود با مهراوه شریفی‌نیا و همکاری با دیگر بازیگران سریال «کمیما» اظهار داشت: یکی از محاسن و اتفاقات خوبی که در مجموعه‌ی تلویزیونی «کیمیا» رخ داد، نشان دادن صحیح سیر تکاملی و روند سنی زندگی کیوان و کیمیا است که با زیرکی و شادابی هرچه تمام مهراوه شریفی‌نیا و هدایت درست و به جای جواد افشار این امر امکان پذیرتر و ملموس‌تر شکل گرفت.

بازیگر مجموعه‌ی تلویزیونی «سرزمین کهن» با توجه به سختی و گستردگی برهه‌های زمانی در مجموعه‌ی تلویزیونی «کیمیا» تصریح کرد: گاهی در یک بازه‌ی زمانی 16 ماهه باید سن، وزن و فیزیک یک فرد 17 و 19 ساله را حفظ می‌کردم و یا ساعت‌ها با گریم در حال تصویربرداری بودیم و این زمانی سخت‌تر می‌شد که با شرایط آب و هوایی خرمشهر و آبادان باید صحنه‌ای قابل قبول را ارائه می‌دادیم.

شادمان به چیدمان صحیح و هدایت درست جواد افشار اشاره کرد و گفت: جدای از همکاری با کارگردان زیرک و با اخلاقی که در کنار ما حضور داشت، ایفای نقش مهراوه شریفی‌نیا، پوریا پورسرخ، آزیتا حاجیان، مهدی پاکدل و دیگر دوستان در شکل‌گیری صحیح نقش کیوان و همچنین چیدمان به جای پازل «کیمیا» کمک شایانی کرد.

وی با ابراز خرسندی از حضور محمدرضا شفیعی به عنوان تهیه کننده در مجموعه‌ی 110 قسمتی «کیمیا» عنوان کرد: همکاری و همراهی با محمدرضا شفیعی را تحت عنوان تهیه کننده غنیمت می‌دانم و می‌توانم بیان کنم که جزو 5 تهیه کنندگان جوانی است که به خوبی بازیگر را می‌شناسد و احترام بسیاری برای بازیگران و عوامل کار قائل می‌شود.

شادمان ادامه داد: محمدرضا شفیعی جدای از درخشندگی در حیطه‌ی تهیه کنندگی، به عنوان یک دوست خوب قابل ستایش است و حضورش اتفاق مبارکی را در «کیمیا» رقم زده است.

شادمان بازیگر مجموعه‌ی تلویزیونی «کیمیا» در پاسخ به این سوال که سابق بر این در مجموعه‌های تاریخی دیگری ایفای نقش کردید، بیان کرد: من پیش از حضور در مجموعه‌ی «کیمیا» با بازی در «سرزمین کهن» تجربه‌ی حضور در سریال‌های بزرگ تاریخی را داشتم

وی افزود: مجموعه‌ی تلویزیونی «کیمیا» را از این منظر با دیگر سریال‌های «در چشم باد» و «سرزمین کهن» مقایسه کرد که، این دو اثر رویدادهای دهه‌های 1310 و 1320 را به تصویر کشیدند، ولی «کیمیا» دهه‌های 50، 60 تا سال 90 را با بیان فرهنگ و آداب تاریخ معاصر را نمایش می‌دهد.

شادمان ادامه داد: مجموعه‌ی «کیمیا» به دلیل به روز بودن و نشان دادن رویدادهای معاصر بسیار ملموس‌تر از عینی‌تر به نظر می‌آید.

وی در خصوص تعدد لوکیشن‌ها و تصویربرداری‌های پیاپی اظهار داشت: مجموعه‌ی تلویزیونی «کیمیا» با توجه به تعدد لوکیشن‌هایی که در شهرهای مختلف و خارج کشور داشت گستردگی، پیچیدگی و سختی خاصی را به خود اختصاص داده بود، ما در شهرهای جنوبی کشور، خرمشهر، آبادان، خاورشهر، تهران، شهرک دفاع مقدس و گرجستان حضور داشتیم و باید از تمام بازیگرها و عوامل و حتی مردم خوب و خونگرم خرمشهر و آبادان که طی 6 ماه با ما همراه بودن تشکر کنم.

شادمان در پایان با اشاره به بازخورد بجا و قضاوت درست مردم بیان کرد: حق مطلب و انعکاس زحمات عوامل و بازیگران را باید بر عهده‌ی تصمیم‌گیری‌های مردم بگذاریم و این را هم باید عنوان کنم که با تمام عنایت و تلاش در حد اعلا همه‌ی عوامل با جان و دل کار کردن و امیدوارم مردم بدون هیچ حب و بغضی تماشا کنند و لذت ببرند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۸ ۲۲ بهمن ۱۳۹۴
سلام آقای شادمان معلومه با این فیلم خوبی که توش ایفای نقش کردین کسی از این سریال بدش نمیاد

راستی من به این سریال عادت کردم چه جوری تموم شدنش رو تحمل کنم البته وقتی شما رفتنی از این سریال و آقای ارجمند نقش کیوان رو بازی کردند این سریال برای من تموم شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۶ ۰۷ دی ۱۳۹۴
چه لذتی. فقط حیف این هنرمندان با این سریال
آخرین اخبار