تیم ملی بسکتبال ایران بعد از ظهر امروز در نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا به مصاف چین می‌رود.

به گزارش خبرنگار حوزه توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان؛ شاگردان لومینگ در حالی فردا به مصاف تیم ملی کشورمان خواهد رفت که همه مسابقات خود را در جام بیست وهشتم تا کنون پشت سر گذشه‌اند. این در حالی است ه ایرن از هفت دیدار گذشته خود، 6 پیروزی و یک شکست کسب  کرده‌اند.  
میزبان جام بیست و هشتم در گام نخست با حساب 91 بر 42 سنگاپور را شکست داد تا حضور قدرتمندانه خود را در جام ملت‌ها اعلام کند . چینی‌ها اما خیلی زود نخستین چالش خود را در چانگشا تجربه کردند. شاگردان لومینگ در حالی به مصاف کره‌جنوبی رفتند که کمتر کسی فکر می‌کند این دیدار آنهمه برای میزبان گره بخورد. کره‌جنوبی دیدار را شجاعانه و طوفانی آغاز کرد. برتری 27 بر 14 در پایان کوارتر آن نخست، سالن سوشال ورک را در سکوت فرو برد. هرچند چینی‌ها در 10 دقیقه دوم 19 بر 17 به برتری رسیدند اما این شاگردان کوانگ کیم بودند که در پایان نیمه نخست 34 بر 29 برنده به رختکن رفتند.  
لو مینگ هرچه در توان داشت با آغاز کوارتر سوم به کار بست و این 10 دقیقه را هم 18 بر 16 برد تا با نتیجه نزدیک 50 بر 47 همه چیز به کوارتر پایانی کشیده شود. در این زمان بود که چین به یاری تماشاگرانش از باخت، برد ساخت و در دیداری نفس‌گیر 76 بر 73 برابر کره جنوبی به برتری رسید. این بازی و این نتیجه نشان داد تا چه حد چین مقابل تیم‌های متوسط به بالا آسیب‌پذیر است.  
چین در آخرین دیدار مرحله نخست خود هم 84 بر 67  مقابل اردن به پیروزی رسید تا به عنوان تیم نخست گروه C به مرحله دوم برود. جایی که در گروه F با نتایج نه چندان قاطع قزاقستان، لبنان و قطر را از پیش رو برداشت. شاید اگر تیم‌هایی که در مراحل اول و دوم مقابل چین ایستادند، فریب نام میزبان را نمی‌خورئند. حالا میزبان تنها تیم بدون شکست جام بیست وهشتم تا امروز نبود.  
بلندقدترین تیم قاره کهن دیروز نیز موفق شد برای نخستین بار حریف خود را صد تایی کند و با نتیجه 104 بر 58 از سد مردان سرزمین هفتاد و دو ملت بگذرد و حریف ایران در نیمه نهایی شود.
چین با میانگنین قدی 203 سانتیمتر، حدود 7 سانتیمتر از ما قدبلندتر است. آنها از نظر سنی هم با میانیگن 24، از تیم ما 4 سال جوانترند اما هیچکدام از اینها نمی‌تواند برگ برنده چین در بازی مقابل مدافع عنوان قرمانی آسیا باشد.  
چین به طور میانگین در بازی‌های گذشته‌اش 87 امتیاز به دست آورده و 63 امتیاز هم به حریفان داده است. به نظر می‌رسد هرچند چین، در حمله تیم موفق وامتیازآوری است اما در کارهای دفاعی ضعف‌های عدیده‌ای دارد که هریک از آنها می‌توانند پاشنه آشیل این تیم باشند  
جیان لیان یی سنتر 27 ساله تیم ملی چین هم اکنون تاثیر گذارترین بازیکن تیمش است.ا و توانسته درپنج دیدار از 6 دیدار تیمش به عنوان امتیاز آورترین بازیکن شناخته شود. بدون شک مصاف او و حدادی، جذابترین صحنه‌های بازی امروز را رقم خواهد زد.  
به هرحال چین که پرافتخارترین تیم قاره کهن به حساب می‌آید، سالهاست زیرسایه بسکتبال ایران قرار گرفته و اغلب در این سال‌ها، مغلوب تیم کشورمان شده است. حالا چینی‌ها به مدد امتیاز میزبانی در آرزوی شکست ایران و قهرمانی آسیا هستند، آرزویی که از بخت بد چینی‌ها مصادف با بلوغ نسل طلایی بسکتبال ایران شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار