مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان بااشاره به طول 445کیلومتری خط دوم انتقال آب، از پیشرفت 5 درصدی اجرای این خط خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ حسین غفوری  با اشاره به نیاز 3500 میلیارد تومانی برای تکمیل این خط،گفت: تا پایان سال گذشته تقریبا 85 میلیارد تومان برای اجرای این خط هزینه شده است.

وی همچنین به اعتبار30 میلیارد تومان خط دوم انتقال آب به استان  است، ادامه داد: با اجرای این خط سالانه 150 میلیون مترمکعب آب از سرچشمه‌های کارون به استان منتقل خواهد شد.
 
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان بر ضرورت تامین اعتبار مورد نیاز از طریق فایناس تاکید کرد و افزود: وزارت نیرو با توجه به محدودیت‌های اعتبارات دولتی، پیگیر تامین اعتبار اجرای خط دوم از طریق فاینانس است.

این مسئول با اشاره به افزایش ظرفیت آب انتقالی به استان در مجموع 2 خط به 248 میلیون مترمکعب در سال افزود: این آب تنها برای تامین آب شرب مورد نیاز شهروندان استان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

غفوری  اظهار امیدواری کرد:عملیات مطالعات مرحله دوم سد بهشت‌آباد نیز در دست اقدام است و قرار است تونل انحراف سد نیز امسال شروع شود.
 
 مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان درباره انتقال آب خلیج فارس به استان نیز گفت:مطالعات فاز یک انتقال آب از خلیج‌فارس به استان آغاز شده و بخش خصوصی در حال دریافت مجوزهای زیست محیطی است.

غفوری گفت: میزان تخصیص آب از طرح آب انتقالی از خلیج فارس در مرحله اول 250 میلیون مترمکعب در سال است که در نهایت به 500 میلیون مترمکعب در سال افزایش خواهد یافت.

وی خاطر نشان کرد: قرار است 90 درصد اعتبار مورد نیاز اجرای خط دوم انتقال آب به استان به صورت استانی تامین شود، اما در تلاش هستیم که اعتبارات ملی بیشتری را برای اجرا جذب کنیم.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.