استاندار یزد با اشاره به اینکه استان یزد در زمینه های صنعتي، مهندسي، تحقيقاتي، فناوري و كشاورزي از ظرفيت هاي خوبي برخوردار است، سرمایه‌گذاری‌ مشترك با کشور مجارستان و ایالت سولنُک را امکان پذیر دانست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ سيد محمد ميرمحمدي در جلسه مشترک با استاندار و مسئولین ایالت سولنُک مجارستان گفت : كشور مجارستان با توجه به موقعيت جغرافيايي و شرايط آب و هوايي مساعدی که دارد براي كشاورزي مطلوب است و اگر این مهم با كاربردهاي تحقیقاتی همراه شود، نتیجه‌ بهتری خواهد گرفت.

وی با اشاره به اشتراکات فرهنگي ایران و مجارستان و بخصوص اشتراکات یزد و یاسپرین خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت‌های تاریخی و گردشگری دو کشور آمادگی داریم زمینه‌های همکاری دوجانبه در صنعت توریسم را فراهم‌ سازیم.

وی فناوري معماری‌ تاريخي استان یزد را برای دنیا ارزشمند دانست و عنوان کرد: مناظر طبيعي متنوع، بناهاي تاريخي گسترده، جاذبه‌های كوير و شن زارها، مناطق ييلاقي و قشلاقي از جمله جاذبه‌های گردشگری استان یزد هستند و از همه مهم‌تر یزدی‌ها به مهمان‌نوازی شهرت دارند.
 
 استاندار یزد بااشاره به توافق1+5 گفت: پس از توافق با 1+5 پیشنهاد‌های اقتصادی و تجاری زيادي براي همكاريهاي دوجانبه از سوی بعضي از كشورها به‌ویژه کشورهای اروپايي به ایران رسیده است.

وی با بابیان اینکه حجم مبادلات اقتصادی ایران و مجارستان قبل از دو دهه گذشته بالغ‌بر 360 ميليون دلار بود ولی در سال های اخیر به 36ميليون دلار كاهش پیداکرده است، عنوان کرد: طبيعي است كه ادامه اين روند به سود هیچ‌یک از کشورها نیست.
 
وی در پایان بابیان اینکه جمهوری اسلامی ايران در شرايط سخت تحریم‌های ظالمانه با اعتقاد و اتکا به توانمندی‌های خویش رشد كرده است، افزود: اگر درگذشته نیازمند ديگران بوديم، خوشبختانه امروز به روی پای خودمان ایستاده ایم و به خودمان متکی هستيم.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.