شیراز؛

" سالمندان ، حامیان پویایی، بالندگی و جوانی جمعیت " شعار هفته سالمند

هر ساله چهارم تا دهم مهرماه مصادف است با هفته ملی سالمندان و روز جهانی سالمند که امسال شعار" سالمندان، حامیان پویایی، بالندگی و جوانی جمعیت " برای این هفته برگزیده شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز؛ دکتر محسن مقدمی معاون بهداشتی دانشگاه علوم زپشکی شیراز گفت: توجه به سالمندی جمعیت و اتخاذ سیاست های مناسب تغییرات جمعیتی در جهان امروز از اولویت خاصی برخوردار  است.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در ابلاغیه سیاست های کلی جمعیت اظهار کرد: در این راستا فرهنگ سازی برای احترام و تکریم سالمندان، ایجاد شرایط لازم برای تأمین سلامت و نگهداری آنان در خانواده و پیش بینی ساز و کار لازم برای بهره مندی از تجارب و توانمندی سالمندان در عرصه های مناسب در رأس اهداف برنامه های اجرایی سلامت سالمندان منظور شده است.

دکتر مقدمی افزود: دلیل طبق روال هر ساله برنامه های تعیین شده در هفته ملی سالمندان امسال از چهارم تا دهم مهرماه همراه با سایر دانشگاه های علوم پزشکی کشور بر اساس روزشمار اعلام شده از سوی معاونت بهداشتی وزارت بهداشت درمان به اجرا گذاشته می شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز از برگزاری مراسم روز جهانی سالمندان در شیراز خبر داد و تصریح کرد: آئین روز جهانی سالمند در روز یازدهم مهرماه، با همکاری مشترک معاونت بهداشتی و سازمان بهزیستی فارس با هدف قدردانی از پیشکسوتان عرصه سلامت استان فارس برگزار می شود.

روزشمار هفته ملی سلامت سالمندان به ترتیب تأمین، حفظ و ارتقای سلامت سالمندان، سالمندان و نگهداری از آنان در خانواده، فرهنگ سازی برای احترام و تکریم سالمندان، توانمندسازی سالمندان، نقش سالمندان در ترویج ازدواج سالم، نقش سالمندان در حمایت از باروری سالمونقش سالمندان در حمایت از فرزندپروری سالم است.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.