رئیس موسسه تحقیقات استراتژیک روسیه گفت: ایران تنها شریک روسیه در حل بحران منطقه است.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ "پتروویکچ رشتینکف" رئیس موسسه تحقیقات استراتژیک روسیه در دیدار با علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک کشورمان با ابراز امیدواری برای افزایش همکاری‌های ایران و روسیه در منطقه اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران اصلی‌ترین شریک روسیه در آسیا است. 

وی در ادامه افزود: ما در منطقه خودمان را محدود نمی‌کنیم و قصد داریم یکدیگر را به خوبی بشناسیم تا روابطمان بیش از پیش استمرار داشته باشد و افزایش یابد.

رئیس موسسه تحقیقات استراتژیک روسیه با بیان اینکه در زمینه حل بحران کشورهای منطقه ایران تنها شریک روسیه است، گفت: روز گذشته و در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل رئیس جمهور روسیه به طور رسمی ائتلاف ایران، روسیه، عراق و سوریه را در مبارزه با تروریسم اعلام کرد که این مشارکت جنبه استراتژیک دارد و ما بعنوان متحدان در منطقه عمل خواهیم کرد.

رشتینکف با بیان اینکه ما در روسیه به عنوان اصلی‌ترین وظیفه خود به دنبال گسترش همکاری‌ها  با ایران هستیم، افزود: در صورتیکه مشکلاتی بر سر راه این همکاری وجود داشته باشد قطعا آنها را برطرف می‌کنیم.

وی در پایان با بیان اینکه روابط اقتصادی و بشردوستانه دوکشور قطعا باید گسترش یابد، خاطر نشان کرد: نقش مرکز تحقیقات استراتژیک ایران و موسسه تحقیقات استراتژیک روسیه در زمینه گسترش روابط و شناختن یکدیگر حائز اهمیت است.

انتهای پیام/


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار