رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: جمهوری اسلامی ایران و فرانسه بر لزوم حفظ تمامیت ارضی کشورهای منطقه تاکید دارند.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکلهای گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در حاشیه دیدار امروز(شنبه) خود با "ژان‌ پیر شونمان" وزیر و سناتور اسبق فرانسوی با حضور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه روابط میان جمهوری اسلامی ایران و فرانسه از سابقه طولانی برخوردار است، اظهارداشت: فرانسه سیاست نسبتاً مستقلی دارد هرچند که یکی از مجموعه کشورهای غربی است و طبیعی است که با کشورهای غربی هماهنگ باشد.

وی در ادامه افزود: اکنون هم بین دو کشور رابطه و خاطرات خوبی در زمینه توسعه روابط وجود دارد و هیأت‌های مختلفی در این راستا به ایران رفت و آمد خواهند داشت.

ولایتی با بیان اینکه هر دو کشور به حفظ تمامیت ارضی کشورهای منطقه‌ای به ویژه عراق و یمن معتقد هستند، گفت: ما همچنین معتقدیم که مشکلات این کشورها راه حل نظامی ندارد بلکه می‌تواند با راه حل سیاسی بین خود مردم این کشورها حل شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، "ژان‌ پیر‌ شونمان" وزیر و سناتور اسبق فرانسوی هم با حضور در جمع خبرنگاران درباره دیدراش با ولایتی تصریح کرد: در دیدار با آقای ولایتی درباره موضوعات سیاسی و دیپلماتیک از جمله سوریه، عراق، یمن و لبنان و همچنین وضعیت کشورهای آفریقایی مانند لیبی و مالی گفتگو کردیم.

شونمان گفت: یک هیأت فرانسوی به ریاست دو وزیر طی روزهای آینده از ایران بازدید خواهند کرد که وزیر کشاورزی ریاست این هیأت را به عهده دارد.

وی درباره توافق هسته ای ایران با 6 قدرت جهانی نیز یادآور شد: این توافق به ما امکان خواهد داد که همه مشکلات را حل کنیم.

وزیر و سناتور اسبق فرانسوی اضافه کرد: من مطمئن هستم که می‌توانیم با یکدیگر در خصوص منافع ملی کشورهایمان و منطقه که با مشکلات زیادی روبرو است، همکرای کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار