رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آنچه که در سوریه، یمن و لبنان می‌گذرد، ایجاب می‌کند که ایران و روسیه همکاری‌های نزدیکتر و عملی‌تری داشته باشند.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز(سه شنبه) در دیدار با  "پتروویکچ رشتینکف" رئیس موسسه تحقیقات استراتزیک روسیه اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران و روسیه از آنجا که همسایه هستند ارتباطات گسترده‌ای با یکدیگر دارند که با توجه به منافع مشترک در صحنه بین‌الملل و منطقه این روابط دوجانبه رو به افزایش است.

وی در ادامه تأکید کرد: با توجه به تحولات اخیر منطقه روابط نزدیکتری بین ایران و روسیه ایجاد شده است که این همکاری را می‌توان مقدمه گسترش همکاریهای استراتژیک بین دو کشور دانست.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: آنچه که در سوریه، یمن و لبنان می‌گذرد ایجاب می‌کند که جمهوری اسلامی ایران و روسیه با توجه به دیدگاه‌های مشترکشان همکاری‌های نزدیکتر و عملی‌تری داشته باشند. 

ولایتی گفت: بدون تردید آنچه که امروز در کشورهای منطقه میگذرد بر امنیت ملی ایران و همچنین روسیه تأثیرگذار است و لذا ما نمی‌توانیم نسبت به این موضوع بی‌تفاوت باشیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: قاطعیت اخیر دولت روسیه و شخص رئیس جمهور این کشور درخصوص کشورهای منطقه بالاخص سوریه، ارزش بالا و همچنین اهمیت استراتژیک دارد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار