رکود حاکم بر روند معاملات بازار سرمایه ناشی از سیاست‌های دولت در جهت کاهش رکود و کنترل تورم است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در ساعات اولیه معاملات امروز همچنان شاخص بورس قدم‌هایی آهسته برای رشد را در پیش دارد این در حالی است که روز گذشته رشد 5 واحدی و در ساعات اولیه معاملات امروز تنها به 11 پله صعود بسنده کرده  و باز هم در کانال 61 هزار واحدی طی والارض می‌کند.

ارزش معاملات بورس در ساعات اولیه به 174 میلیارد ریال در بیش از 9  نوبت معاملاتی رسیده است.

کارشناسان بر این باورند رکود حاکم بر روند معاملات بازار سرمایه ناشی از سیاست‌های دولت در جهت کاهش رکود و کنترل تورم است که این موضوع سبب تاثیر پذیری صنایع موجود در بازار از شرایط بیرونی اقتصاد شده است.

به نظر می‌رسد روند رکود بازار سرمایه  با ادامه دار بودن شرایط نا مناسب اقتصادی همچنان ادامه داشته باشد زیرا بورس آینه تمام نمای اقتصاد کشور و نمایان کننده واقعیت خواهد بود و نباید در این شرایط انتظار بیشتری از بورس داشت.

بعلاوه شاخص فرابورس که روز گذشته 5 واحد رشد کرده بود در ساعات اولیه معاملات امروز یک پله سقوط کرد و در حال حاضر در پله 685 واحدی قرار دارد.

بیشترین تاثیر را در شاخص نمادهای گروه بانکی‌ها و گروه‌های سرمایه گذاری داشته اند و نمادهای پر بیننده معاملات امروز شامل تنها یک گروه پالایشی و بانکی می‌شود.

همچنین در میان شاخص‌های بازار شاخص آزاد شناور و بازار دوم از برترین‌های بازار هستند و تمامی شاخص‌ها با روند مثبت به کار خود ادامه می‌دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار