دیپلمات سابق کشورمان گفت: یکی از لازمه‌های اجرایی شدن برجام گفتگوهای سطح بالا با اروپا است.

"سیدجلال ساداتیان" در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به این موضوع که قرار است تا پایان سال میلادی گفت‌وگوهای سطح بالایی میان ایران و اروپا انجام شود، اظهار داشت: روند عادی‌سازی روابط بین کشورها به این معنی است که در سطوح مختلف بتوانیم مراودات خود را داشته باشیم.
 
وی ادامه داد: توافق کلی و سیاست عمومی در دیدار رهبران بین کشورها شکل می گیرد و بعد این توافق به برنامه‌های اجرایی تقسیم شده و در سطوح پایین‌تر به ترتیب سلسله مراتب به اجرا می آید.
 
دیپلمات سابق کشورمان در لندن افزود: ما از این روند کلی مستثنی نیستیم اما به دلیل شرایطی که در گذشته در آن قرار داشتیم با محدودیت‌هایی روبرو شدیم و اکنون با توجه به تلاش‌هایی که صورت گرفت توافقاتی انجام شد که باید اجرا شده و موانع آن برداشته شود.
 
ساداتیان تصریح کرد: برداشته شدن موانع نیازمند رجوع به مناسبات با کشورها و برداشته شدن ضمائم در قطعنامه شورای امنیت است.
 
وی اضافه کرد: پس از برجام حرکت‌هایی آغاز شد از جمله سفر هیات‌های مختلف اروپایی به ایران که پیش بینی می‌شود در سطوح بالاتر این سفرها افزایش یابد چرا که ایران از برقراری فصل جدید روابط خود انتظارهایی دارد از جمله انتقال تکنولوژی ، رفع رکود اقتصادی و این کشورها نیز در مقابل خواهان ورود به بازارهای منطقه‌ای هستند.
 
دیپلمات سابق کشورمان در لندن خاطرنشان کرد: با توجه به این موارد منطقی است که در سطوح بالا با توجه به توافقی که انجام شد دیدارهایی صورت گیرد.

 
انتهای پیام/
برچسب ها: اروپا ، برجام ، اتحادیه ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار