رئیس سازمان جهادکشاورزی استان اردبیل گفت: استان اردبیل در زمینه دارا بودن ماشین آلات کشاورزی یکی از رتبه های برتر کشوری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ عدیل سروی افزود: در بحث نوسازی ماشین آلات کشاورزی این استان با عملکرد قابل توجه توانسته به یکی از استان های برتر کشور تبدیل شود.

وی نقش تسهیلات بانکی را در این زمینه موثر خواند و تاکید کرد که کشاورزان استان اردبیل موفق شده اند در سال گذشته بالغ بر ۱۱۲ درصد جذب تسهیلات بانکی داشته باشند.

رئیس جهادکشاورزی استان میزان تسهیلات بانکی پرداخت شده در این زمینه را ۳۱۰ میلیارد ریال عنوان کرد و بیان داشت: با این رقم بالغ بر هزار و ۶۶۲ دستگاه ماشین آلات کشاورزی نظیر تراکتور، کمباین و ادوات دنباله دار خریداری و و واگذار شده است.

سروی در عین حال به سایر تسهیلات پرداخت شده در حوزه کشاورزی استان اشاره کرد و متذکر شد: در همبن مدت ۳۱۰ میلیارد ریال نیز انواع تسهیلات حمایتی در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.

وی گفت: از این رقم ۴۴۰ میلیارد ریال مربوط به تمدید و استمهال تسهیلات سرمازدگی باغات، ۴۵۰ میلیارد ریال پرداخت خسارت از طریق صندوق بیمه کشاورزی، ۸۹۰ میلیارد ریال استمهال بدهی بند دال خشکسالی و بقیه یارانه شیر، نهاده و... بوده است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.