نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیگیری ها و رایزنی های انجام شده در کمیسیون اقتصادی از تصویب لایحه منطقه آزاد تجاری و اقتصادی استان اردبیل خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ کمال‌الدین پیرمؤذن افزود: ‌در جلسه امروز کمیسیون اقتصادی مجلس اعضای این کمیسیون به دنبال تعیین محدوده با راه‌اندازی منطقه آزاد تجاری و اقتصادی شمال اردبیل موافقت کردند.

وی گفت:در این جلسه همچنین کلیات منطقه ویژه اقتصادی و گردشگری ساوالان نیز در کمیسیون اقتصادی مجلس مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

نماینده مردم اردبیل،‌ نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی افزود: تلاش ما بر این است تا در مهلت باقی مانده از عمر مجلس نهم بتوانیم مصوبه قانونی و لازم‌الاجرا را از مجلس برای راه‌اندازی هر دوی این منطقه دریافت کنیم تا مقدمات اجرایی منطقه آزاد تجاری، ویژه اقتصادی و گردشگری ساوالان فراهم آید.

پیرمؤذن بیان کرد: برخلاف ادعای عده‌ای مبنی بر اینکه در مجلس نهم امکان تصویب این دو لایحه وجود ندارد، نمایندگان استان مصمم هستند با پیگیری‌هایی که به جد انجام می‌شود در نیمه دوم امسال این لایحه برای تصویب در صحن علنی مجلس مورد توجه قرار گیرد تا با تصویب نهایی زمینه اجرایی و عملیاتی شدن این دو منطقه خطیر و حساس در شمال و مرکز استان اردبیل فراهم آید.

وی مزایای راه‌اندازی هر دو منطقه آزاد و اقتصادی ساوالان را در تحول و تحرک‌بخشی به توسعه پایدار استان اردبیل یادآور شد و چنین توضیح داد: با عملیاتی شدن این امر زمینه‌ای فراهم می‌شود تا بهتر و بیشتر از سال‌های گذشته بتوانیم حرکت‌های جهشی و اصلاحی را در این مسیر شاهد و ناظر باشیم.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.