معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت: سالمندی می‌تواند یک فرصت و یا یک تهدید باشد و این امر به طرز تفکر افراد از پیری و فرهنگ‌شان باز می‌گردد.

نحوی‌نژاد: دوران سالمندی، فرصت یا تهدید؟به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان حسین نحوی‌نژاد معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور در سومین نشست روز جهانی سالمند اظهار کرد: پیری افراد به طرز تفکر و برداشت‌شان از سالمندی بازمی‌گردد و باید این تفکر را در افراد ایجاد کنیم که هیچ سن و سالی هم معنی و مترادف ناتوانی، از کارافتادگی و استهلاک نیست.

وی در ادامه افزود: ما در جامعه دو نوع پیری داریم، پیری زودرس و پیری دیررس؛ لذا رسیدن به هر کدام از این نوع پیری هیچ ارتباطی به سن و سال افراد ندارد.

نحوی‌نژاد در رابطه با پیری زودرس و دیررس گفت: افرادی در جامعه با سن و سال بالا بیشترین انرژی و سطح سلامت را دارا هستند اما افراد دیگری نیز با این که هنوز به سن پیری نرسیده‌اند آثار خمودگی و از کار افتادگی در آن‌ها رویت می‌شود.

وی با انتقاد به تفکر دولتی‌سازی تصریح کرد: ما باید این نگاه و تفکر را که همه چیز باید به دست بخش دولتی باشد از میان برداریم و به بخش خصوصی و بیمه‌های خصوصی اجازه انجام فعالیت بدهیم و از ظرفیت‌های این بخش به خوبی بهره ببریم لذا تنها ارگان‌های مد نظر ما نباید بهزیستی و کمیته امداد باشد.

 معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت: ما باید زمینه ورود بخش‌های غیر دولتی را در صنعت بیمه و صنعت خدمات به سالمندان و ایجاد محیط فرهنگی و تفریحی برای این قشر در جامعه فراهم کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار