معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت: اعتبارات توانبخشی تنها پاسخگوی تامین یک سوم تجهیزات این حوزه است که لزوم بازنگری طرح تامین تجهیزات توانبخشی را ضروری می‌کند.

حسین نحوی نژاد معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به طرح تامین تجهیزات توانبخشی معلولان اظهار کرد: طرح تامین تجهیزات توانبخشی معلولان سالها در حال اجرا است اما اعتبارات محدود، تنها یک سوم نیازهای واقعی پایه را بر آورد می‌کند بنابراین لزوم بازنگری در این طرح مورد نیاز است.

وی در ادامه افزود:اهمیت به فناوری بومی، فراهم آوری زمینه رقابت، کوتاه شدن دست واسطه‌ها در واردات برخی تجهیزات خاص و عدالت در توزیع تجهیزات براساس نیازمندی‌های واقعی افراد باید در طرح تامین تجهیزات توانبخشی معلولان مورد بازنگری قرار بگیرد.

 معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به نیاز سنجی صورت گرفته از مناطق مختلف کشور تصریح کرد: در این بازنگری و عدالت در توزیع مناطق محروم و 10 استان کشور چون ایلام، سیستان و بلوچستان، کهگلویه و بویر احمد در اولویت قرار گرفته‌اند تا هیچ معلولی به خاطر یک وسیله خاص محروم نشود.

نحوی نژاد در پایان یادآور شد: سعی می‌شود با مدیریت در اعتبارات و تجهیزات کمبودی در این زمینه نداشته باشیم که البته فرهنگ سازی برای قشر معلولان و حذف نیازهای غیر ضروری اهمیت بسیاری دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار