معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت: اگر معلولان بتوانند با توجه به علاقه خود و زمینه‌ای که در بازار وجود دارد رشته‌ای را انتخاب کنند ، که در زمینه استخدام و بکارگیری آنها مشکلی بوجود نیاید از کارایی بیشتری برخوردار خواهند شد.

حسین نحوی‌نژاد معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور در گفت‌وگو با خبرنگارحوزه رفاه و تعاون  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به مشوق‌های در نظر گرفته شده برای تحصیل افراد دارای معلولیت در دانشگا‌ه‌ها اظهار کرد: هدف از تحصیل معلولان ایجاد خودباوری و رسیدن به حد توانمندسازی و درآمدزایی و استقلال است که انتخاب رشته هایی با کارآمد بالا به این افراد توصیه می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: معلولان در وهله نخست انتخاب رشته باید به علاقه خود توجه کنند. قبول شدن در دانشگاه و در هر رشته‌ای متاسفانه نه تنها مشکلی را حل نخواهد کرد بلکه سالیان طلایی این افراد یعنی همان جوانی در زمینه ای صرف خواهد شد که برای آنان واجد هیچگونه اهمیتی نخواهد بود.

 معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اهمیت انتخاب رشته‌های فنی گفت: اگر معلولان بتوانند با توجه به علاقه خود و زمینه‌ای که در بازار وجود دارد رشته‌ای را انتخاب کنند ، که بعد‌ها در زمینه استخدام و بکارگیری آنها مشکلی بوجود نیاید از کارایی بیشتری برخوردار خواهند شد.

نحوی‌نژاد به قانون جامعه حمایت معلولان اشاره کرد و افزود: البته در اصلاحیه قانون جامعه حمایت از معلولان تمهیداتی چون صندوق فرصت‌های شغلی، جبران عدم کارایی ، پرداخت بخشی از حق بیمه کارفرما در نظر گرفته شده است که پس از تصویب مجلس برای نخستین بار جنبه قانونی پیدا می‌کند.

وی تصریح کرد: این قانون شرایطی را فراهم می کند که افراد دارای تحصیلات و مهارت در شرایط بهتری در زمینه اشتغال قرار بگیرند، البته نباید به این امور بسنده کرد، بلکه پیگیری های بعد از اشتغال چون مناسب‌سازی محیط کار، توجه به محدودیت‌های روحی  و روانی افراد و در مجموع توان بخشی حرفه‌ای بسیار مهم است.

معاون امور توانبخشی با بیان اینکه اشتغال فرآیندی بسیار پیچیده و علمی است تاکید کرد: ساده‌انگاری است که تصور کنیم ، اشتغال یعنی وام و استفاده از سهمیه‌ها، بلکه ارزش‌یابی و مهارت‌آموزی به بازاریابی و اشتغال ختم خواهد شد.

وی با اشاره به فرهنگ نادرست انتخاب شغل‌های پشت میز نشینی یادآور شد : معلولان می توانند با استفاده از تسهیلات و شرایط بخش های غیر دولتی به سمت کارآفرینی هدایت شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار