مجموعه تلویزیونی «دست به نقد» در آیتم جدید خود ردپای دوبله‌های زیرزمینی را دنبال می‌کند.

مختار سائقی بازیگر مجموعه تلویزیونی «دست به نقد» در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص این مجموعه گفت: «دست به نقد» با زبان طنز حرف‌های روزمرگی و هنجارهای اجتماعی را بیان می‌کند و این روزها به پختگی رسیده است و مسیر همواری را طی می‌کند.

ردپای دوبله‌های زیر زمینی را در «دست به نقد» دنبال کنید

وی ادامه داد: آیتم‌های جدیدی را چون «استودیو دوبله» در دست کار داریم و بیشتر نگاهمان را معطوف دوبله‌های زیرزمینی و  روی فیلم‌های بی‌محتوا کرده‌ایم.

سائقی بیان کرد: هدف برنامه خندیدن، خنداندن و البته با درصد بالایی آگاهی دادن در زمینه رفتارهای اجتماعی به بینندگان است.

ردپای دوبله‌های زیر زمینی را در «دست به نقد» دنبال کنید

وی افزود: شبکه نسیم و سری برنامه‌های دیگر چون «خندوانه» با هدف شاد زیستن دست به ساخت و طراحی زده است و «شکرآباد»،‌ «دست به نقد» آیینه‌ای از طنز انتقادی و لب خندان مخاطبین است.

وی در خصوص حضورش در مجموعه طنز «دست به نقد» گفت: در صحبت‌هایی که با شهاب عباسی داشتیم تصمیم بر بازی من در نقش راننده تاکسی گرفتیم که بعدها با توجه به تجربه و صلاحدید شهاب در آیتم ثابت املاکی و مشاوره مسکن بازی کردم خدا را شکر می‌کنم که با گروهی کار می‌کنم که اعضایش به یکدیگر احترام می‌گذارند و از همه مهمتر با نوع بازی و افکار هم را آشنا هستند.

ردپای دوبله‌های زیر زمینی را در «دست به نقد» دنبال کنید

سائقی از تفاوت به ایفای نقش در سریال تلویزیونی و مجموعه‌های آیتمی اشاره کرد و گفت: به طبع از هر دید و زاویه که بخواهید دقیق شوید ساختار و حتی بازی در مجموعه‌های آیتمی به مراتب سخت‌تر از سریال‌های تلویزیونی است، نه اینکه سختی آن تنها مربوط به بازیگر و نوع اجرا شود، بلکه هر قسمت از مجموعه‌های آیتمی، گریم، دکور، طراحی لباس، دیالوگ و تیپ مخصوص به خودش را می‌خواهد.

وی افزود: مجموعه‌های تلویزیونی یک سناریو، شخصیت و حتی یک لوکیشن و دکور دارد و این تنها شاید روزی چند بار تصویربرداری شود همین تفاوت‌ها وجود دارد که کار کردن و ساختن مجموعه‌های آیتمی را به ریسکی بزرگ و مشکل مبدل می‌کند، در مقابل مخاطبان زیادی را پای گیرنده‌های خود می‌نشاند.

ردپای دوبله‌های زیر زمینی را در «دست به نقد» دنبال کنید

وی درباره شاهکار گریم شهرام خلج عنوان کرد: شهرام خلج از جمله گریمورهایی است که طرحی نو و خلاق را بر چهره‌ بازیگر پیاده می‌کند و به جرات می‌توانم بگویم مصداق «می‌کوبد و از نو بنا می‌کند» است و به شدت در شبیه‌سازی کاراکترها صادق است و بسیار شخصیت متواضع و قابل احترامی دارد.

سائقی به همکاری خود با شهاب عباسی اشاره کرد و گفت: با بیشتر کارگردان‌ها و سلاطین سینما و تلویزیون همکاری داشتیـم اما همکاری من با شهاب بیشتر رفاقتی است تا رئیس و مرئوس بودن.

ردپای دوبله‌های زیر زمینی را در «دست به نقد» دنبال کنید

وی افزود: شهاب از آن دست آدم‌هایی است که بلد نیست عصبی شود داد بزند و بسیار به عوامل احترام می‌گذارد و در مقابل هم بازیگران و عوامل به او احترام می‌گذارند و در آخر مجموعه «دست به نقد» رفاقتی صمیمانه را به تصویر می‌کشد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا شما همیشه نقش معتادین را بازی می‌کنید تصریح کرد: با اینکه حتی یک نخ سیگار هم نمی‌کشم اما تا دلتان بخواهد نقش معتاد و بیمار را بازی کردم و همچنان بارها و بارها به بازی در این نقش‌ها دعوت می‌شوم.

بازیگر مجموعه تلویزیون طنز عنوان کرد: من از سال 62 وارد سینما شدم و ابتدا کارم را در سینما به طراحی صحنه و فعالیت‌های پشت دوربین ادامه دادم تا جایی که از سال 70 به طور مستقیم با کمک شایان مرحوم خسرو شکیبایی در اولین فیلم به نام «بلوف» ایفای نقش کردم و حرفه بازیگری را پذیرفتم.

سائقی در خصوص طراحی صحنه لباس و حرفه اصلی خودش در هنر توضیح داد: همچنان طراحی صحنه و لباس را دوست دارم برای کار در بسیاری از پروژه‌ها دعوت شده‌ام و هنوز دوست دارم مانند جوانی مستعد و کوشا کار کنم و تجربه بدست بیاورم.

سائقی در پایان یادآور شد: خیلی خوشحالم از اینکه بعد از مجموعه «خنده‌بازار» و «شکرآباد» دوباره کنار شهاب عباسی و گروه حرفه‌ای طنازش در «دست به نقد» حضور دارم و هر کاری می‌کنم تا تلاش و تجربیات جلوی دوربین و پشت صحنه را با زبان بازیگری بیان کنم.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار