ترقی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

لزوم شکل‌گیری اجماع بین‌المللی علیه ناکارآمدی عربستان در امور حج

مسئول امور بین‌الملل حزب موتلفه بر لزوم شکل‌گیری اجماع بین‌المللی علیه ناکارآمدی عربستان در امور حج تاکید کرد.

حمیدرضا ترقی در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به فاجعه منا و کشته شدن بیش از 2000 نفر از حجاج بیت‌الله الحرام  اظهار داشت: از شواهد موجود حادثه و نقطه‌نظرات شاهدان عینی می‌توان استباط کرد که دولت عربستان سعودی با گماشتن افراد ناکارآمد در امور حج، عامل اصلی به وجود آمدن این فاجعه شده است. 
 
وی در ادامه افزود: مقامات سعودی سعی دارند تا با فرافکنی، مسئولیت این فاجعه را نپذیرند و آن را قضا و قدر و عدم رعایت نظم و انضباط از سوی حجاج معرفی کنند که البته افکار عمومی جهان اسلام هرگز چنین ادعاهای واهی را نخواهد پذیرفت. 
 
ترقی با تاکید بر بر لزوم شکل‌گیری اجماع بین‌المللی علیه ناکارآمدی عربستان در امور حج گفت: اقدامات نامناسب عوامل سعودی در رسیدگی به مجروحین و کشته‌شدگان، زمینه برخورد جدی با این عوامل را فراهم می‌کند.  
 
مسئول امور بین الملل حزب موتلفه ادامه داد: حادثه منا اثبات می‌کند که نه تنها ناکارآمدی باعث وقوع چنین فاجعه ای برای حجاج شده بلکه غرض‌ورزی‌ نسبت به حجاج آسیب‌دیده به وضوح نمایان بوده که همین امر منجر به تلفات سنگینی شده است. 
 
وی بیان کرد: آل سعود با توجه به امکانات فنی که از آن برخوردار است قطعا می‌توانست از وقوع این حادثه جلوگیری کند اما عوامل با تجربه آل‌سعود درگیر جنگ علیه مردم یمن، سوریه و عراق هستند و لذا در این واقعه برای تصمیم‌گیری‌ در مرحله بحران حضور نداشته‌اند. 
 
ترقی در پایان خاطرنشان کرد: عوامل آل سعود، حادثه را مدیریت نکرده‌اند و این نشان‌دهنده بی لیاقتی آن‌ها در اداره حرمین شریفین است.
 
انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار