یکی از مراجع عظام تقلید گفت: امت اسلام باید مسجدالاقصی و مسجدالحرام را از دست غاصبان بگیرند.

حرمین شریفین باید با نظارت همه مسلمانان اداره شودبه گزارش حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، آیت‌الله نوری همدانی از مراجع عالیقدر تقلید امروز در ابتدای درس خارج فقه خود در مسجد اعظم با تسلیت به بازماندگان حادثه دلخراش منا اظهارداشت: جریانی که در مکه به وقوع پیوست، حادثه بسیار تلخ بود که لحظه‌‍‌ای نمی‌توان آن را فراموش کرد.
 
وی با اشاره به بیانات حضرت امام (ره) در باره آل سعود و وهابیت گفت: وهابیت مسلکی خرافی و جعلی است که دشمنان برای ایجاد تفرقه در جهان اسلام آن را به وجود آوردند.
 
این استاد خارج فقه حوزه علمیه قم تصریح کرد: نام واقعی عربستان سعودی، حجاز بود و دشمنان  برای این که بتوانند در آن سرزمین دخل و تصرف کنند نام آن را به عربستان سعودی تغییر دادند و آل سعود جنایت کار را به وجود آوردند.
 
 آیت‌الله نوری همدانی خاطرنشان کرد: وهابیت و آل‌سعود علاوه بر  ایجاد تفرقه در بین مسلمانان، نوکر آمریکا و بیگانگان در برابر اسلام هستند، چراکه پول نفت و گاز  را در راه مقاصد شوم دشمنان اسلام خرج می‌کنند و از طرفی ارتباط شدیدی با صهیونیست‌ها دارند.
 
وی  با بیان اینکه مسلمانان نباید در برابر جنایات رژیم آل‌سعود و صهیونیست‌ها ساکت باشند گفت: امت اسلام باید مسجدالاقصی و مسجدالحرام را از دست غاصبان بگیرند و دولت ایران اسلامی  نیز باید این مسئله را تعقیب کند.
 
این مرجع عالیقدر تقلید تصریح کرد: آل سعود از اداره حرمین شرفین عاجز است و با بی کفایتی خود هرسال مرتکب جنایت علیه حجاج بیت‌الله الحرام می‌شود.
 
 آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه  باید اداره حرمین شریفین تحت نظر همه مسلمانان باشد، گفت: باید از جهان اسلام افرادی معین شوند تا حرمین شرفین را اداره کنند تا شاهد این همه جنایت و بی کفایتی نباشیم.
 
** احتمال عمدی بودن حادثه
 
وی با بیان اینکه حادثه منا یک فاجعه تصادفی نیست و بیشترین ضربه‎‌ها  از این حادثه متوجه مردم ایران شد، گفت: این حادثه شاید عمدی باشد و نقشه علیه ایرانی‌ها کشیده باشند، از  دولت انتظار داریم به جد این مساله را تعقیب و دنبال کند، سعودی ها این مساله را به قضا و قدر ربط می دهند و حرف های نامربوطی می‌زنند.
 
آیت‌الله نوری همدانی  با بیان اینکه  هیچ مسلمان با غیرت و با ایمانی نمی‌تواند در جریان این حادثه بی تفاوت باشد، خاطرنشان کرد: در اربعین بیست میلیون زائر در کربلا  اداره می‌شوند و چنین جریانی پیش نمی آید؛ اما سعودی ها توانایی اداره 2 میلیون حاجی را ندارند و این نشان از بی لیاقتی آنان است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار