مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی و بزرگداشت قیام 15 خرداد چهارشنبه شب از سوی رهبر معظم انقلاب در مسجد اعظم قم برگزار شد.

به گزارش حوزه احزاب و تشکل‎‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، دراین مراسم حضرات آیات مکارم شیرازی، شبیری زنجانی،نوری همدانی ، سبحانی ،علوی گرگانی، محمد یزدی، مومن و حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی رییس دفتر رهبر معظم انقلاب،اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، برخی از نمایندگان بیوت دیگر مراجع، طلاب ، فضلا، زائران و مردم انقلابی قم حضور داشتند.

امام جمعه قم در این مراسم به خصوصیات اخلاقی، عرفانی و سیاسی امام راحل اشاره کرد و گفت: حضرت امام (ره)، احیا کننده حیات دینی و معنوی انسان معاصر است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی بوشهری با بیان این‌که «ویژگی الهی امام (ره ) ، انسان‌های آزاده را شیفته خود کرد» افزود: امروز شاهد ابراز علاقه گسترده ملت‌های آزاده و مستضعفان جهان به بنیانگذار انقلاب اسلامی هستیم که پیام‌آور استقلال و آزادی بوده است.

وی توکل را بزرگترین ویژگی امام راحل دانست و گفت: حضرت امام ره در همه حال خداوند را تکیه‌گاه خود می‌دانست و با تحمل تبعید و زندان‌های مکرر طاغوت خود را وامدار کسی جز خدا نکرد.

مدیر حوزه‌های علمیه جامعیت را یکی دیگر از ویژگی‌ها امام راحل دانست و تاکید کرد: امام خمینی در قامت یک مرجع تقلید، رهبری یک انقلاب را عهده‌دار شد و درعین فقاهت، عارف، فیلسوف ،زاهد ، حکیم و فقیهی توانمند بود.

وی با بیان این‌که «تکلیف‌مداری در وجود امام راحل و درهمه شرایط رهبری وی مشهود بود» گفت: امام همیشه بر اساس وظیفه عمل کرد که در پاسخ به شبهات و جریان سلمان رشدی عمل به تکلیف الهی به عینه دیده شد.

وی با بیان این‌که «امام خمینی اسلام را به عنوان یک دین جهانی به جهانیان معرفی کرد» گفت: در بیش از پنجاه اثر گرانسنگ امام، اسلام، دینی دنیوی و اخروی و راه سعادت همه انسان‌ها بیان شده است.

حسینی‌بوشهری افزود: امام راحل خودباوری را به ملت ایران ارمغان داد و امروز پس از سی وشش سال ایران اسلامی با استقلال کامل و ظلم ستیزی در برابر حاکمان جور ایستاده است.

وی به وظایف آحاد ملت در برابر امام در حال حاضر اشاره و تصریح کرد: اگرچه جسم امام در بین ما نیست اما راه امام، اصول و اهداف امام و خطوط قرمز ترسیم شده امام راحل امروز در وجود مقام معظم رهبری است.

وی تاکید کرد: امروز تبعیت از رهبری همانند تبعیت از امام به عنوان چراغ فروزان راه امام است.

امام جمعه قم با اشاره به انتخاب شایسته مجلس خبرگان رهبری پس از رحلت امام و بیست و شش سال سکانداری رهبر انقلاب گفت: با درایت حکیمانه ایشان در اوج استقلال از گردنه‌ها و بحران‌های متعدد عبور کردیم.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به مسئله هسته‌ای و اتخاذ مواضع درست در مسائل بین‌المللی از سوی رهبرمعظم انقلاب یادآور شد: رهبر انقلاب اسلامی با مقاومت استوار در برابر زیاده‌خواهی‌های غرب مبنی بر بازرسی بی‌اساس ازمراکز نظامی، اجازه تحرک زیاده‌خواهانه را به دشمن ندادند و نشان دادند که در عمل همان خمینی کبیر هستند.

امام جمعه قم با اشاره به دور اندیشی، شجاعت و سیاست‌های حکیمانه رهبری گفت: در شرایط نا امنی که دشمنان بویژه امریکا در منطقه ایجاد کرده در سایه رهبری مقام معظم رهبری ایران اسلامی به یک جزیره امن در منطقه تبدیل شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار