عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: دولتمردان و مسئولان کشومان باید اقدامی سریع و با قدرت نسبت به فاجعه منا انجام دهند.

آیت‌الله حسن ممدوحی در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در رابطه با بی‌کفایتی عربستان در مدیریت حج که باعث وقوع فاجعه منا و کشته شدن بیش از 2000 نفر از حجاج شد، اظهار داشت: دولت باید از جایگاه قدرت اقدامی سریع درباره وقوع این فاجعه انجام دهد چرا که متاسفانه تاکنون اقدام قابل توجهی صورت نگرفته است.


وی با تأکید بر اینکه باید در پاسخ به عدم صدور ویزا برای وزرای کشورمان برای حضور در عربستان اقدامی سریع انجام شود، گفت: دیپلمات‌های کشورمان باید قویاً به موضوع رسیدگی و ابعاد آن را مشخص کنند.


آیت‌الله ممدوحی با بیان اینکه حوادث امسال حج هدفدار بوده است، تصریح کرد: حکومت آل سعود دست‌نشانده استکبار جهانی بوده و قدرت و سیاستی از خود ندارد البته نباید فراموش کرد که سازمان کنفرانس اسلامی نیز در رابطه با امور حج و سوء مدیریت سعودی ها منفعل عمل کرده است.


وی در پایان خاطر نشان کرد: آل سعود با فاجعه ای که در منا پدید آورد، از سوی ملت ایران رهاشدنی نیست و قطعا باید پاسخ این جنایت را بدهد.


گفتنی است در فاجعه‌ای که روز عید قربان در منا رخ داد، بیش از 2000 حاجی از کشورهای مختلف جان باخته و حدود 1500 نفر نیز مجروح شدند.

بر اساس آمار سازمان حج و زیارت، تاکنون 167 حاجی ایرانی بر اثر این واقعه جان خود را از دست داده، 104 نفر مجروح و 304 نفر دیگر هم مفقود شده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار