مدیر عامل سازمان آب و برق خوزستان؛ طرح جامع شهری اهواز مربوط به سال 88 است که تا کنون نتیجه بخش نبوده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ محمدرضا شمسایی گفت: کمبود بودجه اداره کل راه و شهرسازی خوزستان و ناتوانی مشاوران از مشکلات اجرای طرح های جامع شهری در خوزستان است.

وی با بیان اینکه بسیاری از شهرهای استان مشکل اجرای طرح جامع تفصیلی و یا طرح جامع شهری دارند اظهار داشت: اگر قرار است شهرهای استان ساماندهی شوند بدون وجود طرح جامع و تفصیلی شهری امکان ساماندهی فضای شهرها امکانپذیر نخواهد بود.

شمسایی استفاده از مشاوران با دریافت هزینه کمتر به دلیل کمبود نقدینگی و بودجه را از عوامل عدم تدوین و اجرای طرح های جامع شهری به صورت مطلوب عنوان کرد.

مدیر عامل سازمان آب و برق خوزستان تاکید کرد: نیاز است که مشاوران طرح ها تعیین تکلیف شوند تا طرح های جامع شهری مناسب داشته باشیم و مشکلات اجرای طرح ها در شهرهای استان به خوبی شناسایی شوند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان اذعان کرد: مسئولان در استان باید به دنبال تدوین و اجرای طرح های جامع شهری به منظور ساماندهی فضای شهرهای استان باشند.

احمد سیاحی به مشکلات شهرستان های اهواز، کارون، دزفول و اندیمشک اشاره و تاکید کرد: باید طرح مناسبی برای ساماندهی این مناطق تدوین و اجرا شود.

وی بیان داشت: تا کنون در این طرح ها از مشاوران لایقی استفاده شده است و استان در این زمینه مشکلی نداشته است و با مسئولانی که در اجرای این طرح ها در شهرهای استان ضعیف عمل می کنند باید برخورد شود.

در این نشست 3 دستور کار شامل تدوین جدول داده و ستاده به منظور تعیین میزان اعتبارات و ارزش افزوده هر دستگاه در استان و نحوه استفاده از این اعتبارات، تصویب طرح جامع تفصیلی شهر قلعه تل در شهرستان باغملک خوزستان و ارائه طرح های توسعه و عمران سکونتگاه های شهری در استان مطرح شد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.