مسئول سلامت نوجوانان و مرکز بهداشت خوزستان از آغاز بسیج استانی نظارت بر شرایط بهداشتی مدارس استان در هفته نخست مهرماه همزمان با شروع سال تحصیلی جدید خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ زهرا عسکراوی در این خصوص گفت: این اقدام با توجه به احتمال شیوع بیماری های اسهالی و روده ای در اوایل پاییز در استان انجام می گردد.

وی تصریح کرد: کارشناسان بهداشت محیط مراکز بهداشتی، مدارس را از نظر بهداشت محیطی و شاخص هایی از جمله مخازن آب، کلرزنی آب آشامیدنی، سرویس های بهداشتی، سطل های زباله و بوفه مورد نظارت قرار می دهند.

عسکراوی افزود: کارشناسان بهداشت موظفند هر 3 ماه 1 بار نظارت های لازم را در مدارس انجام دهند و همه دانش آموزان را سالی 1 بار از نظر شپش سر معاینه نمایند و در صورت شناسایی، افراد مبتلا را به مرکز بهداشت ارجاع داده و برای فرد و خانواده وی دارو تجویز نمایند.

وی تصریح کرد: همچنین کارشناسان بر طبق دستورالعمل پایگاه تغذیه سالم در مدارس بر شرایط بهداشتی دست فروشان مواد غذایی اطراف مدارس نیز نظارت می کنند.

این مقام مسئول اذعان داشت: دانش آموزان پایه اول، پنجم و نهم به عنوان نمونه، 1 بار در سال از نظر سلامت جسمی شامل چشم، وزن و قد توسط کارشناسان بهداشتی و پزشک معاینه خواهند شد و در تمامی بررسی ها و معاینات یاد شده، آموزش های بهداشتی نیز به آن ها ارائه می گردد.

زهرا عسکراوی همچنین از اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور، برنامه سلامت دهان و دندان در مقطع ابتدایی شامل آموزش، معاینه دندان ها و وارنیش تراپی (فلوراید کردن دندان ها) در سال جاری خبر داد.

شایان ذکر است در سال تحصیلی جدید 980 هزار دانش آموز خوزستانی راهی مدارس شدند.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.