در این گزارش به شما می گوییم باید چند ساعت کار کنید تا یک آیفون 6S بخرید...

به گزارش دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان ، همان‌طور که در مراسم رونمایی از این محصول نیز اعلام شد، نسخه پیش‌فرض آیفون 6 اس که دارای فضای ذخیره‌سازی 16 گیگابایتی می‌باشد، با قیمت 650 دلار بر روی پیشخان فروشگاه‌ها قرار گرفته است.

چند ساعت کار کنم تا یک آیفون 6S بخرم ؟!

جالب است که بدانید، قیمت این محصول در بازارهای مختلف بسته به میزان نرخ تورم و ارزش پول آن کشور نسبت به دلار نیز متفاوت است. البته این معیارها همه باعث می‌گردد تا قدرت خرید مردم کشورهای مختلف نیز با یکدیگر تفاوتی فاحش داشته باشد، با توجه به جنگ داخلی در اوکراین و سقوط ارزش کوپک در برابر دلار، یک کارمند ساکنین کیف بایستی پول به دست آمده از 627 ساعت کار خود را و یا به عبارتی درآمد 78 روز (بر حسب هر روز کاری برابر 8 ساعت) خود را برای خرید این محصول ذخیره کند!

 البته اوضاع کمی در بازار چین نسبت به اوکراین بهتر بوده به طوری که یک کارمند اهل پکن نیز با شرایط مذکور بایستی حقوق تقریباً یک ماه خود را کاملاً برای خرید آیفون 6 اس کنار گذارد. در تصویر زیر می‌توانید نمودار میزان ساعت کاری کارمندان کشور‌های مختلف برای خرید یک عدد آیفون 6 اس را مشاهده نمایید.

چند ساعت کار کنم تا یک آیفون 6S بخرم ؟!

با یک بررسی اجمالی می‌توان تقریب زد که یک کارمند ایرانی نیز با میانگین حقوق 860 هزار تومان در ماه، بایستی دستمزد خود را بدون یک ریال هزینه کردن حدود 2.5 ماه و یا به عبارتی 600 ساعت کار (با احتساب هر دلار 3 هزار تومان) کنار گذارد تا توانایی خرید آیفون 6 اس 16 گیگابایتی را به دست آورد!


منبع : فارنت

انتهای پیام/
برچسب ها: خرید ، مقایسه ، جهانی ، آیفون ، 6s
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۲۲:۴۱ ۰۵ مهر ۱۳۹۴
من یه گوشی ساده دارم قاپش شکسته
آخرین اخبار