بسکتبال جام ملت‌های آسیا(چین)؛ایران 111 – هنگ کنگ 56

آغاز دور دوم با قدرت نمایی آسمانخراش‌ها

تیم ملی بسکتبال کشورمان نخستین دیدارش را در مرحله دوم جام ملت‌های آسیا با پیروزی 111 بر 56 مقابل هنگ کنگ آغاز کرد.

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، مرحله دوم بیست و هشتمین دوره بسکتبال جام ملت‌های آسیا ساعت 5 بامداد امروز با دیدار تیم‌های ملی ایران و هنگ کنگ از گروه E در سالن سوشال ورک چانگشای چین آغاز شد. 

آغاز بازی با ترکیب اصلی

تیم کشورمان در این دیدار با ترکیب اولیه مهدی کامرانی، حامد آفاق، صمد نیکخواه بهرامی، اوشین ساهاکیان و حامد حدادی وارد میدان شد. بازی با برتری تیم کشورمان آغاز شد و ساهاکیان 4 امتیاز نخست بازی را برای ایران به ارمغان آورد. محدودیت خطای تیم ایران خیلی زود و در کمتر از 5 به پایان رسید. پس از این اتفاق محمد جمشیدی جای نیکخواه بهرامی را در ترکیب ایران گرفت. خطاهای متعدد بازیکنان ایران باعث شد درک بائرمن تقاضای وقت استراحت کند. ورود محمد حسن‌زاده به میدان به جای ساهاکیان باعث شد تا هنگ‌کنگی‌ها این فوروارد قدرتی تیم کشورمان را با خطای سختی متوقف کنند و این بار سرمربی هنگ کنگ تقاضای وقت استراحت کرد. با ورود بازیکنان به میدان، اصغر کاردوست هم جانشین حدادی شد و سجاد مشایخی هم جای کامرانی را گرفت. کار خوب جمشیدی چند امتیاز پیاپی برای ایران به ارمغان آورد تا کوارتر نخست با برتری 24 بر 16 تیم کشورمان به پایان برسد. 

هنگ کنگ اسیر دفاع ایران
ایران با آغاز کوارتر دوم بازی بهتری به نمایش گذاشت و آرام آرام فاصله‌اش را با حریف بیشتر کرد. در این کوارتر بهنام یخچالی هم به میدان آمد و با حضور ساهاکیان به جای کاردوست، حسن‌زاده عملاً سنتر ایران شد. بلاک شات زیبای ساهاکیان مقابل مهاجم هنگ کنگ باعث شد اندک تماشاگر حاضر در سوشال ورک لحظه‌ای به وجد بیایند. در ادامه جواد داوری هم به بازی رفت تا هر 12 بازیکن کشورمان به میدان رفته باشند. حدادی هم بالاخره جای حسن‌زاده را گرفت و بلافاصله مهدی کامرانی با یک فول گل باعث شد سرمربی هنگ‌کنگ در امتیاز 39 بر 16 و در حالی که تیمش بیش از 5 دقیقه از آغاز کوارتر دوم موفق به کسب امتیاز نشده بود، تقاضای وقت استراحت کند. بالاخره پس از 7 دقیقه و 30 ثانیه هنگ کنگ موفق شد 2 امتیاز کسب کند. حضور مجدد صمد در میدان یک دو امتیازی و یک سه امتیازی برای ایران در پی داشت تا تیم کشورمان در کوارتر دوم با برتری 22 بر 4 در مجموع نیمه نخست با پیروزی 46 بر 20 به رختکن برود. در پایان کوارتر دوم حسن‌زاده و داورپناه از ایران سه خطائه شدند.

آغاز امتیازگیری هنگ کنگ
با آغاز ده دقیقه سوم، بائرمن مجدداً ترکیب اصلی ایران را غیر از مهدی کامرانی به میدان فرستاد و مشایخی به عنوان گاردراس ایران در آغاز نیمه دوم به میدان رفت. هنگ کنگ در این کوارتر بازی را بهتر آغاز کرد و خیلی زود به امتیاز رسید و در میانه این کوارتر 13 بر 12 از تیم کشورمان پش افتادند تا کادر فنی ایران مجبور به تقاضای وقت استراحت شود. در بازگشت دو تیم به میدان یخچالی که به میدان رفته بود با پرتابی سه امتیازی برتری را مجدداً به ایران داد. جمشیدی و حسن‌زاده هم دوباره به میدان فرستاده شدند و دو پرتاب سه امتیازی موفق دیگر از یخچالی و نیکخواه بهرامی، این‌بار کادر فنی هنگ کنگ را مجاب کرد از تایم اوت استفاده کنند. در بازگشت دو تیم به میدان، نوبت هنگ کنگ رسید تا دو پرتاب سه امتیازی موفق داشته باشد و بلافاصله با کسب دو امتیاز دیگر بازی را در این کوارتر به تساوی 21 بر 21 بکشانند. در اواخر این وقت ایران کمی بهتر ظاهر شد اما پرتاب سه امتیازی بازیکن هنگ کنگ در ثانیه پایانی کوارتر سوم باعث شد ایران 28 بر 24 برنده این کوارتر باشد و در مجموع 74 بر 44 از حریف خود پیش بیفتد.

تیرخلاص یخچالی
هنگ کنگ در آغاز کوارتر چهارم هم بازی خوبی را نشان دادند و 5 امتیاز به دست آوردند اما کار خوب جمشیدی و پرتاب سه امتیازی او مجدداً اختلاف را به 30 امتیاز رساند. ورود داوری به بازی هم با 5 امتیاز این بازیکن برای تیم کشورمان توام بود. هنگ کنگ در کوارتر پایانی به پرتاب‌های سه امتیازی رو آورده بود و درصد بالایی از پرتاب‌های این تیم هم به بار نشست اما حضور خوب داوری و دومین پرتاب سه امتیازی این شوتینگ گارد ایران، اجازه خوشحالی به حریف نداد. فول گول کاردوست به فاصله سه دقیقه و 31 ثانیه به پایان بازی هنگ کنگ را سه رقمی کرد. در آخرین دقیقه این بازی، کاردوست با یک اسلم‌دانک کار و یخچالی با یک توپ ربایی و لی‌آپ کار را تمام کردند تا ایران با برتری 37 بر 12 در کوارتر پایانی، دور دوم را با پیروزی 111 بر 56 آغاز کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار